3

Art Journal - Breathe [Levegőt venni]

Kelt: 2015. január 22., csütörtök Téma: Bejegyezte: Budaházi Brigitta

Kedves Olvasóim!
Az idei külföldi utazásom óta ez az első munkám, amit készítettem. Nagy hatással volt rám mindaz, amit láttam és azok szavai és munkái, akikkel alkalmam nyílt beszélgetni. Egy-egy ilyen beszélgetésből nagyon sokat hoztam haza belül, magamban. Új ajtók nyíltak, úgy érzem számomra, a belső hangom árnyaltabb kifejezése, alkotótevékenység és művészeti technikák általi megszólaltatása felé. Az egyik, számomra még új irányzat, amivel közelebbről is megismerkedtem, az art journaling avagy művésznapló-készítés. Első ilyen munkámat, szárnyrebegtetésemet hoztam megmutatni Nektek ebben a bejegyzésemben. Nézzétek meg közelebbről, elmondom azt is, hogyan készült.



Az oldal "otthona" egy vadonatúj Moleskine határidőnapló, amit most szereztem be, direkt erre a célra. Az inspirációt maximálisan Heather Kindt és France Papillon személye és alkotásaik adták számomra. Róluk, kettőjükről a napokban még részletesen tervezek írni, de addig is, nézegessétek a blogjaikat (Heather vendégcikkeit linkeltem, amit egy festékgyártócég blogján jelentettek meg).

France az oldal színeivel, a viaszpaszta használatának ötletével, Heather pedig két stenciljével is "jelen van" az alkotásomban.  Heather gondolatait olvashatjátok a szövegben, ami lefordítva, megközelítőleg így hangzik:
A művészet [az alkotói folyamat maga] segít nekem levegőt venni. Miközben alkotok, a feszültség nyugvó pontra lel, a testem ellazul, a száguldó gondolatok, a rettegés és önkritika [hangjai] lecsendesülnek.
Ezt a gondolatot fejezi ki, úgy érzem teljes mértékben, amit készítettem. Úgy tervezem, a stencilen található motiváló és inspiráló gondolatok (mert egy egész bekezdésnyi van belőle) sorait fogom végigvinni a naplóban, hogy legyen benne egy kis rendszer. Hol ezt, hol azt a szót kiemelve belőle, s abból kiindulva készíteni el az újabb oldalpárokat.




Hogyan készült?
  • Első lépésként Pentart Media ragasztóval 3-3 lapot összeragasztottam, mert a kalendárium lapjai egy rétegben túl vékonyak lennének a sok festékanyaghoz. A Media Glue előnye, hogy kevesebb folyadékot tartalmaz, a száradási, terülési, ragasztási képességeit kifejezetten scrapbookos igényeknek megfelelően lettek beállítva (én teszteltem :) ).
  • Ezután lekentem mindkét oldalt egy rétegben Pentart Primer pasztával, amit gesso-ként is ismerhettek. Ez a művészgipsz néven is futó anyag, egy sűrű, testes "krémszerű" anyag és vízzáró rétegként működik a felületek között. Mivel kvázi nem porózus felületet képez, akvarelltechnikával, vizesbázisú festékkel szuperül lehet rá felvinni a színeket, azok lassabban fognak száradni bár, de kiválóan keverhetők, mert nem szívódnak bele azonnal az anyagba (mint mondjuk egy porózus felületen.
  • A textura következett, melyet Stamperia stencilen keresztül felvitt Pentart Struktúrpasztával alakítottam ki.
  • Jöhettek a színek! A kedvenc részem. A magyar piacon végre megjelent a Pentart Media Mist, ami hiánypótló termék! Imádás használni, én nagyon szeretem! Gyönyörű színei vannak, szép az egész, s különösen kedves a szívemnek. A Mist lényege, hogy szórófejes, vizesbázisú festékről van szó, amit egy kecses spray-ből kell kifújni a felületre. Szépen terül, egyenletesen, de foltokban is fel lehet vinni. Száradás előtt a vékony rétegekben felvitt festékszemcsék szépen keverednek egymással és így átmenetet képeznek. Fújtam  hát a kékkel és a zölddel ide-oda az egész lapon.
  • A fenti közös termékfotóról lemaradt, de egy másik újdonságot is felhasználtam az oldalhoz, a Pentart Texture Spray-t, ami ugyancsak vizesbázisú, szórófejes festék, ugyanolyan flakonban, mint amilyenben a mist-et töltik. Azonban ez a festék merőben másképp viselkedik, mint előbb említett párja. Ez a festék sűrűbb, fényesebb, s a nevében is benne van, textúrát képez a felületen. Ebből a spray-ből is fújkáltam ide-oda, főként a lap jobb alsó sarkára és alsó szélére.

  • Aztán vékony rétegben Pentart viaszpasztát kentem az oldalakra, amitől különleges csillogásúvá vált a felület. Ezt a tippet France-tól lestem el, aki szintén Pentart viaszpasztát használt legutóbbi videójában.
  • Majd a Pentart Struktúrpasztához zöld színű akrilfestéket kevertem, s egy Rayher stencilt használva néhány virágot varázsoltam az oldalpár jobb oldalára.
  • Következtek a fekete és fehér filctollal (Posca, Stabilo, Uniball) rajzolt pöttyök, firkák és feliratok. Ez utóbbit Heather Kindt stencilje segítségével "írtam" az oldalra. Egyszerűen átrajzoltam a stencil betűit alkoholos filccel.
  • Utolsó simítások: a címfelirat egy American Crafts betűmatrica,  washi-tape-darabok a Rayherből, StazOn tintával bélyegzett motívumok pedig dátumbélyegzővel (Office Depot) és Tim Holtz-tól.


Nagy örömömet lelem az elkészült oldalam nézegetésében, s erős késztetést érzek arra, hogy munka helyett inkább nekiálljak csinálni egy újabb oldalpárt. :D Ejnye. :D

**********For my English-speaker friends****************
This page was mainly inspired by two great people I've had an opportunity to meet with, on CHA 2015 MegaShow: Heather Kindt and France Papillon. Those chit-chats together and their artwork opened a hidden door in me, which I've had no idea that existed. Now I open hearted and open minded for everything what this new technique could bring in to my style. And I am ready to see how it influences the way I make art. This is my very first two-pager art journal I have made in my brand new Moleskine calendar. Actually the calendar is from 2014, it is an expired one, but for this artistical purpose would be fine. During the process I used a color combination which I saw on one of the art journals of France Papillon, I also used the Pentart wax paste as the way she used in her latest video (which was a great idea, indeed, thanks)! The stencil I used is designed by Heather. (Thanks for this cool stuff, I just loooove it - you know it well. ;) ♥ ) Her artwork which I admire, touched my heart.
Thanks for the inspiration, ladies!
**************************************************

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Ui: a fenti termékek közül a Pentart Media Mist, Texture Spray és Media Glue 2015. március 1. után kaphatók a Pentacolor viszonteladóknál.

3 vélemény érkezett eddig:

  1. Eszter(beszteri) írta...

    Fantasztikus! Ha egyszer összejön végre a találkánk, kéretik ezt is magatokkal hozni!!!!!!! ♥

  2. Kovaxka írta...

    Imádat!!!! A szöveges stencil különösen szuper szerzemény!

  3. france papillon írta...

    mmmh this peage breathes happy creative time! everything I like :)
    It was a pleasure meeting you Briggita and I sure hope we'll see each other in October!
    xx
    france