Felnőttes színezés ecsetfilcekkel

Kedves Olvasóim!
Ezúttal nem scrapbook témájú bejegyzéssel érkeztem, de alkotótevékenységről szól ez is. Tavaly nyáron szerettem bele a felnőtt színezőkbe. Én is felültem erre a mostani kreatív hullámra, és megtetszett, amit színezés közben éreztem, ezért még mindig rajta vagyok. Mivel nagyon ritkán találtam rá eddig alkalmat, hogy színezzek, csak pár oldal van kész az egyetlen színezőkönyvemben. Egyáltalán nem vagyok gyakorlott, nem ismerem még a titkos fogásokat, viszont tetszik és örömöt okoz a színezés számomra. De, mivel a legfrissebb épp tegnap készült el, most megmutatom közelebbről.

A könyv, amit színezek a világszerte méltán híres Johanna Basford grafikusművész által rajzolt színezőkönyv-sorozat Titkos kert c. darabja. Másodszorra használtam filctollakat ebben a színezőben, de a tegnapi nap eldöntöttem, hogy nem utoljára. Ezúttal az ICO Ecsetirón elnevezésű ecsetfilceit használtam (továbbiakban ecsetfilcként fogom őket emlegetni). A filcekkel az ICO Magyarország lepett meg (több más termékük mellett), egy nagy csomagban küldték el ajándékba számomra. Örömmel próbáltam ki a színezőmben ezeket a filceket.


Már az elején rögtön kiderült, hogy több szempontból előnyös számomra ezekkel a filcekkel dolgozni.
  • Kevésbé ütött át (az egyébként vastag kartonlapokat tartalmazó) könyv lapjain a filctoll.
  • A ceruzához képest abszolút gyorsan lehet vele haladni.
  • Egyenletesen jön belőle a tinta, ezért amikor egyöntetű színt szerettem volna elérni, különösebb megerőltetés nélkül sikerült (pl. ceruzához képest).
  • Lehet vele árnyalni, akár háromféle színből is tudtam átmenetet képezni. Ezt főleg azért könnyű, mert a filc ecsetben végződik, így vékony vagy vastag vonásokat is tudtam vele húzni.
  • Teljesen a nedves ecset hatását kelti, ugyanakkor nem fogyott le róla a festék.
Ahogy haladtam, eszembe ötlött egy másnál látott fogás: mi lenne, ha én is árnyékolnám a kiszínezett motívumokat? Nos, teljesen beleszerettem a halványszürke ecsetfilcbe! Olyan szépen ki lehet vele emelni mindent! Picit hosszan tartott az árnyékolás, volt, ahol véletlenül el is maradt, de az összképhez sokat tett hozzá - szerintem.

Íme az elkészült munkám és néhány közelkép a részletekről. A színei - a filctoll árnyalatainak köszönhetően - picit harsányak, élénkek, de nem bánom. A színkompozícióval az volt a célom, mintha balról, és fentről egy napsugár sütne erre a kertre, ezért színeztem sárgára egyes leveleket, s egy virágot a jobb alsó részre. Ennek megfelelően az árnyékok lentre és jobb oldalra kerültek minden motívumnál.



Felhasznált hozzávalók: ICO ecsetfilc készlet



Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi


Megjegyzések

Unknown üzenete…
A filceket honnan lehet beszerezni? 1 linket esetleg kaphatnek? Koszonom :)
Unknown üzenete…
Engem is erdekelne...
Budaházi Brigitta üzenete…
Kedves Andrea és Krisztina, köszönöm szépen az érdeklődést. Az ICO ecsetfilceket a nagyobb hipermarketekben kereshetitek. Rövid időn belül a Scrapbook Webáruházban is árusítani fogom. Jelenleg erről tárgyalásban vagyok a gyártóval.
Lolli üzenete…
De jó hogy írtál róla! Pont nézegettem az írószerboltba, hogy meg vegyem e, nehogy kemény legyen a hegye... hát ha ilyen jó minőségű mint írtad, akkor vissza is megyek érte. :D
Budaházi Brigitta üzenete…
Frissítettem a bejegyzést! Az Ecsetfilcek megvásárolhatók a Scrapbook Webáruházban a bejegyzésben található hivatkozásokra vagy az alábbi linkre kattintva: http://www.scrapbookwebaruhaz.hu/ecsetiron-ecsetfilc/925-ecsetfilc-ecsetiron-keszlet-24-db-ico.html