Esküvői képeslap papír kivágatokkal lépésről-lépésre


Kedves Olvasóm!
Szükséged van egy egyszerű, de mutatós képeslapra de épp nincs ötleted? Jó helyen jársz. Ebben a bejegyzésben egy esküvői képeslap elkészítését osztom meg veled lépésről-lépésre, melyhez díszítőelemként papír kivágatot használtam. Tarts velem, olvass tovább! Remélem, hogy a bejegyzés elolvasása után kedvet kapsz hozzá, hogy te is elkészíts egy hasonló képeslapot a közeljövőben.

Ezen a felületen már régen posztoltam, de technikai okok miatt most ismét itt olvashatod az újabb alkotós tippjeimet.

Hogyan készült az esküvői képeslap lépésről-lépésre?

Nemrégiben kedves barátaink esküvőjére kaptunk meghívást. Kérésüknek megfelelően a nászajándék kiválasztását rájuk bíztuk, így egy olyan kártyára volt szükségünk, ami küllemében esküvői, de egyben pénzátadó borítékként is funkcionálhat. E képeslap összeállításának lépéseit írtam le ebben a posztban. A felhasznált termékeket alább linkelem.

  1. Először egy szabvány méretű borítékot alapul véve, egy kinyitható képeslapnak megfelelő téglalapot vágtam ki fehér kartonból, majd félbehajtottam.
  2. A borító méreteit alapul véve, 1 cm-rel kisebb méretben, kivágtam egy téglalapot egy közepes árnyalatú, zöld scrapbookpapírból.
  3. Ennél a téglalapnál, 0,5 cm-rel kisebb méretben kivágtam egy téglalapot egy világos árnyalatú, zöld scrapbookpapírból.
  4. Ezt a két zöld színű téglalapot kétoldalú ragasztóval összeragasztottam, majd 3D ragasztópárnával a fehér képeslap alapra ragasztottam.
  5. Kivágtam egy sötétzöld scrapbook kartonból egy keskeny keretet Sizzix vágógéppel, de ezt akár ollóval vagy művészkéssel is megteheted.
  6. Végül, kivágtam egy fehér kartonból egy ennél a keretnél 0,5 cm-rel nagyobb négyzetet és ráragasztottam a kivágott keretet.
  7. Ezt a négyzetet pedig ráragasztottam kétoldalú ragasztóval a zöld papírrétegekre úgy, hogy fent, jobb és baloldalon ugyanolyan távolságra legyen a zöld papír széleitől.


  1. Ezután egy szív alakú szilikonbélyegzőt és mohazöld bélyegzőpárnát használtam, és rábélyegeztem a fehér négyzet közepére a motívumot.
  2. Tűhegyű filccel felírtam a SOK BOLDOGSÁGOT! feliratot egy fehér kartonra, körbevágtam és 3D ragasztópárnával a szív közepére ragasztottam.
  3. Néhány fehér félgyöngyöt felragasztottam a bélyegzett szív motívumra ide-oda.

  1. Ezután szépséges virágmintázatú papírkivágatokat halmoztam a négyzet alsó részére középre. A virágfüzért 3D ragasztópárnával emeltem ki a síkból, majd a két szélére és alulra becsúsztattam különféle leveleket úgy, hogy egy pazar csokor alakuljon ki. Mivel egy ilyen papír kivágat készletben egymáshoz illő motívumok vannak, így könnyű dolgom volt. Még egy nagy rózsafejet is találtam, amit szintén 3D ragasztópárnával emeltem ki a síkból.
  2. A képeslap borítójának utolsó lépéseként pedig egy fehér organza szalagból kötött masnit ragasztottam folyékony ragasztóval a virágfüzér alá. Nekem nagyon tetszett végeredmény, annyira örültem neki! :)


  1. Utolsó lépésként pedig kialakítottam az első bekezdésben már említett pénzátadó zsebet. Ehhez egy Sizzix vágókést használtam, amivel egy gyönyörű szép, csipkés, áttört mintát tudtam kivágni a fehér kartonból.
  2. Ezután már csak három oldalon behajtottam 1-1 cm-nyire a kartont és kétoldalú ragasztó segítségével rögzítettem a zsebet a képeslap belső oldalán.

Bónusz lépésként a We'R Memory Keepers borítékkészítő eszközzel készítettem egy színben passzoló borítékot ehhez a képeslaphoz és kész is volt a mini, csini esküvői nászajándékunk.

A bejegyzésben említett hozzávalókat megtalálod az alábbi felsorolásban. Az általam működtetett Scrapbook Webáruházban meg is vásárolhatod őket. Ha bármilyen kérdésed van a képeslap elkészítésével kapcsolatban, bizalommal tedd fel egy hozzászólásban!

Köszönöm szépen, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések