Karácsonyi képeslap sok-sok izgalmas réteggel

Kedves Olvasóim!
Folytatom az elmaradt blogbejegyzéseim pótlását. Ebben a posztban egy karácsonyi képeslapot mutatok, amit sok-sok izgalmas réteggel turbóztam fel. Megtudhatod belőle, hogyan építs fel te is egy gazdag összképpel rendelkező, változatos textúrájú alapanyagokból összeállított üdvözlőlapot.



*******Please scroll down for English version Thanks. ♥ *******

A képeslap a karácsonyi scrapbook posta keretében készült. Lehetőség szerint én is részt veszek minden évben többször is ebben a meglepetés-játékban, amikor is párokba sorsolva meglepjük egymást egy-egy meglepetés-képeslappal. Én ezt az üdvözlőlapot küldtem az én páromnak.

Hogyan készült? 

A képeslapok elkészítéséhez a Sizzix vágógépet és három vágókést használtam. Kettő ebből karácsonyi témájú (a fenyőfa és a felirat), a harmadik pedig (a címkegyűjtemény), egy amolyan, nélkülözhetetlen darab, mindig a kezem ügyében tartom, ha alkotni szeretnék. A dombormappák neve: Sizzix Framelits Die Set 8PK - Tag Collection,  Sizzix Thinlits Die - Treetops Glisten és Sizzix Thinlits Die Set 2PK - Retro Merry Christmas


  • A vágókéseken kívül kiválasztottam a meglévő scrapbookpapír-készletemből azokat a papírokat, ami zöld színű vagy karácsonyi témájú volt, kerestem hozzájuk színben hozzáillő egyszínű kartonokat (pirosat és zöldet), valamint egy pár, különböző textúrájú fehér papírt. Ez utóbbiból találtam fehér csillámos felületű kartont, fényes műnyomó kartont, csillámos glitteres kacsakaringó mintás fehér kartont és természetesen egy kis darab fehér alapkartont is kikészítettem. Hogy ne legyen az egész képeslap csupán két szín kombója, választottam még egy fehér-szürke halszálka-mintás scrapbookpapírt, illetve egy barna-fehér baker's twine névre hallgató pékzsineget.
  • A rétegzéshez szükség volt még kétoldalú ragasztóra, folyékony ragasztóra és 3D ragasztópárnákra is.
  • Utolsó "fejlövésként", amit mindjárt elmesélek, beugrott egy szuper ötlet, így egy a 3D lakkot is a hozzávalók közé sorolhatjuk.


    • Magát a képi világot egy képeslapon jó, ha kiemeljük egy-két kerettel. Megfigyeltem már azokon a képeslapokon, amelyek nekem is tetszenek, hogy jó, ha ezek a keretek váltakozó ritmus és különféle kontraszt (textúra és szín) szerint váltják egymást. Ha jól megfigyeled, én ezt az elvet úgy alkalmaztam, hogy az alapból fehér színű kártya borítóján kialakítottam egy 1+4-rétegből álló hátteret (melynek első rétegét maga a kártyalap adja) és ennek közepére építettem fel a kompozíciót. A papírok eltérő méretűek: 2-4 mm különbséggel mindig kisebbre vágtam őket az előző réteghez képest. Így a kialakult keretek fókuszt is teremtenek. Ezenkívül játékosságot ad a lapnak a fehér és a színes papírok váltakozása is. Az így felépített háttér szerintem profibb benyomást kelt mondjuk egy egyrétegű papírháttérhez képest.
    • A rétegeket kétoldalú ragasztóval rögzítettem egymáshoz, kivéve egyet, amelyet 3D ragasztópárnával emeltem ki a térből. Így a kis címkén átfűzött zsineget is kényelmesen mögé tudtam dugni. 

    • A kompozíció középpontjában a fenyőfa és a Christmas (Karácsony) felirat áll. De, mivel a színük miatt a karácsonyi feliratos papírba teljesen beleolvadtak volna, alájuk rétegeztem egy pár zászlóformára vágott papírdarabot, és két téglalapot (az egyiket a halszálkamintás szürke-fehér scrapbookpapírból vágtam ki, a másikat pedig, amelyik a felirat alatt fut, fehér kartonból).
    • Ezt a háttérblokkot is 3D ragasztópárnával emeltem ki a síkból. Így, amikor felragasztottam rájuk a fő motívumokat (a fát és a nagy feliratot) már elkülönültek a háttértől, a szemünk szinte nem is érzékeli első látásra, hogy mik azok a "foltok", amik tkp. papírdarabok.
    • Már majdnem kész volt, amikor a kis címkére tollal még felírtam a Merry (Boldog) szót, átfűztem rajta a zsineget és piros kartonból vágtam egy apró nyilacskát, hogy kicsit helyrebillentsem a nagy C betű miatt enyhén balra dőlő összeállítást.
    • És ekkor jött a hozzávalók felsorolásánál már említett "fejlövésem". Annyira tuti ez a retro felirat! Kellene neki egy kis csillogást adni valamivel! Mivel az egykori bádogtáblákra írt reklámfeliratokra emlékeztetett, és mivel magam részéről odavagyok a 40-es 50-es évek reklámstílusáért, gondoltam, mi lenne, ha valahogyan jelképesen ezt a hatást idevarázsolnám? Ekkor ötlött eszembe, hogy van itthon Pentart 3D lakk. Amit aztán két rétegben fel is vittem a betűkre, s, ha már a kezemben volt, ide-oda pöttyöztem vele a fenyőfára is. Azt hiszem, ez a végső kreatív simítás hiányzott, hogy tökéletesen elégedett legyek a képeslapommal.
    Így készült a fenti képeken látható Karácsonyi képeslap sok-sok izgalmas réteggel. Remélem, kedvet kaptál hozzá, hogy egy hasonlót te is elkészíts.

    A képeslaphoz az Ellison jóvoltából az alábbi klassz Sizzix eszközöket, vágókést használtam.
    Ezt az alkotásomat a Sizzix.co.uk együttműködő bloggerpartnereként készítettem. Az amerikai cég angliai képviselete időről-időre vágókésekkel lát el, amelyek használatát örömmel mutatom be itt a blogomon. A bejegyzésben úgynevezett partneri linkek találhatók.
    Ha tetszett amit láttál, kérlek támogasd a további munkámat azzal, hogy a bejegyzésben található bármelyik linkre rákattintasz. Ezzel elősegíted, hogy továbbra is bemutathassam ezeket a termékeket. Köszönöm.

    A Sizzix vágógépet a Scrapbook Webáruházban, az általam működtetett webshopban is megvásárolhatod.

    **********For my English speaking friends****************
    Hello there, you are very welcome in my little corner of the Hungarian creative world. I'm so glad that you are here.

    I made this Christmas cards using the following gorgeous Sizzix product for this project:
        How to make this retro Christmas card?
        1. First have a white card, then cut 4 rectangles from different scrapbook papers, cardstock, glittered cardstock etc. and layer them onto each other. Try to achieve an attractive result with varying the order of the layers.. Don't use any glue at this step. When you have the final oder, cut each of the rectangles slightly smaller then the previous one.
        2. Attach the first layer to the card using double tape. Then - using 3D pads - attach the second layer, then glue the 3rd and the 4th layers to the top of the 2nd layer.
        3. Cut the Christmas word and the nice tree from cardstock.
        4. Make some layers from different scrap papers, cut the scraps into flag shapes with scissors. Layer the flags, and some rectangles, then as top layers, add the Christmas word and the tree.
        5. Tie some bakers twine to the little tag, hide the ends beneath the 2nd layer (that's why we lifted this layer with the 3D pads).
        6. Finally put some 3D varnish to the letters of the Christmas word and to the ends of the branches on the tree.


        **************************************************
        Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
        Barátsággal üdvözöllek:
        Budaházi Brigitta, Gigi

        Megjegyzések