Sizzix díszítőelem akvarelltechnikával

Kedves Olvasóim!
Most egy olyan scrapbookoldalt készítettem, amin - mint azt már megszokhattátok - saját kezűleg készítettem a díszítőelemeket. Ezúttal ugyanis Sizzix-szel vágott díszítőelemeket használtam, amiket akvarelltechnikával színeztem. Ebben a bejegyzésben megmutatom, hogyan!


A kisfiamról (aki azóta már tinédzser kópé) készült ez a számomra nagyon kedves scrapbookoldal, a Scrapbook.hu májusi vázlatkihívásához, inspirációként. Mivel ez a kép már több mint tíz éves, csak annyira emlékszem a fotó körülményeit tekintve, hogy az óvodai közös fotózáson készült (innen a borzalmas színű háttér... brrr), ezért inkább összekötöttem a képet egy mostani gondolattal. Hogy jön ide a kaktusz? Akik - hozzám hasonlóan - tinédzsereket nevelnek vagy túl vannak pár ilyen korszakon, érteni fogják, s mindkét kommentárt is.


Hogyan épült fel az oldal?

  • Az előbb említett lehetetlen színű háttér miatt semmiképp nem akartam színes kartont használni, csakis vagy fehéret vagy valamilyen világos, aprómintás scrapbookpapírt. Pont találtam még ilyet itthon, amiben apró kis chevron mintákban még a narancs is megjelent. Király.
  • Kontrasztot keresve, s maradva a fiús témánál, kétféle szürke árnyalatú, csillagmintás scrapbookpapírt, egy szintén chevronmintás zöldet, egy leveles mintás zöldet, és narancssárga scrapbookpapírt választottam.
  • Ebből vágtam ki néhány papírszeletet, valamint a Sizzix Big Shot Plus vágógéppel néhány klassz motívumot: Nagy vízcseppeket és kaktuszokat apró cserepekkel.
  • Ezután fehér Pentart Soft Gesso alapozópasztával és egy StencilGirl stencillel szöveges hátteret stencileztem a papírra.
  • Majd felépítettem a májusi vázlat alapján az oldalamat.
Íme közeli képeken az oldal néhány részlete:





Hogyan készültek a díszítőelemek?

A festék- vagy vízcseppeket formázó alakzatokat simán úgy hagytam, ahogy kijöttek a vágógépből. Nagyon tetszett, ahogy kinéznek. Amikor viszont kivágtam ezeket a csuda aranyos kaktusz díszítőelemeket, valahogy olyan kis laposaknak, egyszerűnek tűntek, és úgy éreztem, fel kell dobnom őket egy kis színezéssel. Az alábbi képeken láthatod, hogyan!


Először kivágtam őket a mintás scrapbookpapírokból és az egyszínű kartonból.


Ezt követően akvarellceruzával árnyaltam a motívumok jobb szélét. A kontúrt erősebben húztam meg, majd egy kis satírozással haladtam befelé az alakzatok belseje felé. A cserép karimájának felső és alsó részét is kihúztam erősebben.

Végül pedig, víztartályos ecsettel oldottam fel a pigmenteket. Így pedig térbelivé, kontrasztosabbá, térhatásúvá váltak ezek az amúgy is helyes formájú díszítőelemeim.

Az oldalhoz az Ellison jóvoltából az alábbi klassz Sizzix eszközöket, vágókéseket használtam.


Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Az általam használt kellékeket megvásárolhatod tőlem a Scrapbook Webáruházban:

Megjegyzések