Falikép újrahasznosított csomagolásból | StencilGirl Talk


Kedves Olvasóim!
Ez a kedves, de bátortalan kislány egy falikép szereplője, amit egy régi termék újrahasznosított csomagolásából készítettem. Felhasználtam hozzá egy kortárs versből származó kedvenc idézetet is, amit már régóta szerettem volna valamilyen alkotásba foglalni. Minden textúra, színátmenet és kontúr ami a végső változaton látható, saját munkám, úgynevezett vegyes technikával (mixed-media technikával) építettem fel rétegről rétegre. Ebben a bejegyzésben magyarul is megosztom veled azokat a lépéseket, melyeket tegnap a Stencil Girl Talk amerikai stencilgyártó cég weboldalán mutattam be. Remélem, sikerül néhány ötletet adnom neked is!

A scrapbookoldal alapja egy régi termék csomagolása. Évekkel ezelőtt kapható volt a Scrapbook Webáruházban. Úgy alakították ki, hogy a rózsaszínű dobozból egy fiókot lehetett kihúzni. A fiók húzókája a boltosok segítségére volt, ezáltal lehetett kiakasztani az üzletben, de ez most kapóra jött nekem is. Megfordítottam, a fiók hátlapjára építettem fel a kompozíciót, a falra pedig az akasztó segítségével függesztettem fel. Lássuk, hogyan készült, lépésről-lépésre!  (Minden kép kattintásra megnyílik nagyban!)

Hogyan készült az újrahasznosított csomagolásból falikép?

  • Első lépésként fehér gesso-val (művészgipsz, alapozópaszta) alapoztam a hátteret. Ez vízzáró réteget képez, s így megakadályozza,  hogy a sok-sok rétegtől ne ázzon majd át később a hátlap.
  • Ezután régi könyvlapokat tépkedtem cafatokra, s gélpasztával rögzítettem az alapra.
  • Következett a textúra. Egy stencil segítségével rózsamintát varázsoltam rá struktúrpasztát használva.
  • Száradás után először permetfestékkel (mist) majd alkoholos tintával színeztem a felszínét. Mivel a gélpasztából a második lépésnél az újságpapírok felszínére is került itt-ott, ez megakadályozta, hogy a színes tinták/festékek megszínezzék a papírt.

  • Ezután, hogy karakteresebb legyen, kontúroztam fekete gesso-val (alapozópasztával) a kép szélét, ezt fekete akrilfestékkel is helyettesítheted.
  • Körbevágtam a kislány alakját egy Finnabair képeslapgyűjteményből, a szárnyakat Sizzix segítségével natúr kartonból (a felső szárnyat ezüst zselés tollal varázslatossá tettem). Az idézetet kinyomtattam ugyanilyen natúr kartonra, s feltúrtam a fémdísz-kollekciómat ezért a kis fémvirágért. :)
  • Mielőtt ezeket ráragasztottam volna, egy másik stencilt és fekete alkoholos filctollat felhasználva, kontúroztam az Imagine [magyarul: képzeld el] szót a kép aljára és a betűket kiszíneztem Distress tintába mártott víztartályos ecsettel.
  • Végül felépítettem a kompozíciót és felragasztás után kontúroztam a kislány alakját fekete olajpasztell-krétával.



Tetszett az elkészítés módja? Szívesen alkotnál te is valami hasonlót?
A faliképről további részletképeket találsz az alábbi angol nyelvű blogbejegyzésben, amelyet a StencilGirl Talk amerikai stencilgyártó cég 2016-os vendégeként írtam. A cikket akkor is ajánlom figyelmedbe, ha nem beszélsz angolul: többet mutat az alkotás teljes elkészítési folyamatáról és a részletképeket is megnézheted!

 

De, mit jelent a képen látható idézet?

A képen látható idézet szerzője Erin Hanson, 21 éves, ausztrál költőnő. Szimpatikus interjút olvashatsz róla a Positively Glamorous blog bejegyzésében. Az idézet egy hosszabb versszak egy részlete, mely így hangzik:

“There is freedom waiting for you,
On the breezes of the sky,
And you ask "What if I fall?"
Oh but my darling,
What if you fly?”

Nem műfordításban kb. ezt jelenti magyarul: Szabadság vár / Szellők szárnyán / s, te kérded tőlem: "És, ha lezuhanok?" / Ó, de kedvesem / És, ha szárnyalni fogsz?"

Ez a pár sor különleges jelentőséggel bír számomra. Azért szeretem, mert többször fordul elő velem (s, talán te is így vagy ezzel), hogy sokszor bizonytalanodom el a saját céljaim, álmaim tekintetében, s félek meglépni és elfogadni a lehetőségeket. Ebben az idézetben azonban benne van a bátorítás! S, így az alkotással együtt klasszul kapcsolódik az év elején választott szavamhoz is: "Szárnyalj!". Erről bővebben olvashatsz az idei első blogbejegyzésemben.

A faliképet tehát, magamnak készítettem a kislány engem jelképez, és most már a lakás dolgozó/alkotó részének falát díszíti. Ha ránézek, mindig biztatni fog arra, hogy ne tartsak ELŐRE attól, hogy mi lesz, ha....

Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések