2

Graphic 45 Artisian Style | Scrapbook album ajándékba

Kelt: 2016. január 24., vasárnap Téma: , Bejegyezte: Budaházi Brigitta

Kedves Olvasóm!
Veled is előfordult már, hogy egy kerek évfordulóhoz érkezett valamelyik szeretted és ezért egy igazán különleges ajándékkal akartad meglepni? Nos én is pont ilyen okból törtem a (scrapbookos) fejemet, mivel lephetném meg a húgomat?
Az én különleges ajándékom egy olyan scrapbook album volt, amit azért készítettem el, hogy végül ő fejezhesse be - töltse meg 40 emlékkel, ami kedves számára. Ezt az albumot mutatom be ebben a blogbejegyzésben.
Beszéljünk először ennek a scrapbook albumnak a tartalmáról aztán pedig a formájáról, külleméről!

Tartalom

Ez a scrapbookalbum 40. születésnapra készült, ezért úgy képzeltem el, hogy 40 kép elhelyezésére lesz benne lehetőség. Továbbá, fontos célom volt, hogy e mellé a 40 kép mellé mindenképp lehessen írni valamilyen képaláírást, kommentárt is, hogy akár a következő negyven év elteltével is fel lehessen idézni, vajon hol készült vagy épp miért került bele az albumba éppen az a fotó. Így, az is fontos volt, hogy minden fénykép mellé kerülnie kell majd egy jegyzetkártyának.

Magát az album címfeliratát a borítón úgy alakítottam ki, hogy az ajándékozott (a testvérem) maga írhassa rá a kis zászlóra, hogy ez MELYIK negyven emlékéről szól. Néhány címötletet is adtam - de majd ő eldönti:
  • 40 kedvenc emlékem
  • 40 utazós emlékem
  • 40 legszebb emlékem
  • 40 fontos emlékem
Az ő dolga tehát az, hogy kiválasszon egy témát, válogasson erről 40 fotót, ragassza be az albumba majd írja mellé a saját gondolatait. S, így összeáll egy album, amit bár tőlem kapott, de mégis MAGÁTÓL, a saját döntéseitől, saját szavaitól és kézírásától fogja még jobban szeretni - mert így fog róla szólni igazán.

Miért nem én választottam ki a képeket és ragasztottam bele? Azért mert én a formát szerettem volna megadni - és nem én akartam "önkényesen" eldönteni, melyek legyenek benne. Ez inkább így egy olyan kreatív emlékkönyvnek is felfogható akár, amit ketten állítottunk össze. Beletettem nemcsak a formába, hanem kvázi a tartalom eldöntésébe is szívem-lelkem. Úgy érzem, így egy olyan különleges, scrapbooktechnikával készült ajándék lett, azzal, hogy nem tartalmaz fotókat, ami méltó ehhez a szép évfordulóhoz. 

Forma


Az albumhoz egy D-gyűrűs dossziét választottam, ami abszolút nem scrapbookra lett kitalálva, de mivel bevontam papírokkal, már senki sem ismerné fel. Azt hiszem, eredetileg csekkek gyűjtéséhez ajánlották.

A papírkészlet, amivel a dossziét is bevontam és amiből az összes oldalt készítettem, a Graphic 45 Artisian Style papírkészlete volt. Andi nagyon kedveli ezeket a színeket (én is), mindketten rajongunk az Art Deco stílusért, sőt, elmondhatom, hogy közös kedvencünk a Graphic 45 is, mint gyártó, így nem volt kétségem afelől, hogy jó választás lesz.

http://www.g45papers.com/artisan-style-category

Kiegészítésképp egyszínű kartonokat választottam, ezekből lettek a fotóalátétek. Minden kartont igyekeztem a papírkészlet uralkodó színeihez igazítani. Kontrasztteremtés céljából arany csillámporral bevont washi tape-et (dekorációs ragasztószalag), illetve öntapadós, sötétbarna horgolt csipkeszegélyt ragasztottam ide-oda. S, nem maradhatott el Andi kedvenc színe, a narancs - az organza szalag, ami az albumot fogja össze.

A kommentár kártyákat a papírkészlet egyes darabjaiból vágtam ki. Minden oldalon kis ajtóként rejtik az odaragasztandó fotó egy részletét, külsejükre lehet majd írni a szöveget. Mivel a papírok eleve mintában nagyon gazdagok, egyéb kiegészítő technikával már nem terheltem az összképet, hiszen még a fotók is elég látványosak lesznek, amikor belekerülnek.

A fényképek mérete kb. 10x15 cm mindenütt, néhány helyen 10x10 cm-es alátéteket hagytam, ide négyzet alakú képeket kell majd ragasztani.

Minden egyes oldalpárt páronként terveztem meg, hogy az összkép mindig harmonikus legyen. Bár az alkalmazott elrendezésterv sokszor ismétlődik, a változatos papírhasználattal, a díszítések variálásával elkerültem, hogy unalmassá és egyhangúvá váljék az album. Szeretek egyetlen papírkészletre támaszkodni amikor albumot készítek, mert így nekem is megadja azt a szabadságot, hogy egyedi oldalakat hozhassak létre, de mégis az összkép egy stílusú, követhető és szép lesz.

Az összes oldalt megnézheted ebben a vetítésben, csak akkor vált, amikor a nyilakra kattintasz.

Videó (ha nem jelenik meg, kattints ide a Picasa albumhoz):



Íme néhány kép az album oldaliról és borítójáról.










Ha szeretnél hasonló albumot készíteni, s szívesen vennéd, ha segítenék benne, szeretettel ajánlom figyelmedbe scrapbook tanfolyamaimat. Szerezz róluk elsőként tudomást! Iratkozz fel a Scrapbook Hírlevélre vagy kövesd a Scrapbook.hu Facebook oldalát és értesülhetsz róluk.

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

2 vélemény érkezett eddig:

  1. Ildi Geist írta...

    Remek ötlet és gyönyörű is! A papírkészlet ószám!!! :)

  2. Köszi szépen, Ildi! Andi is úgy örült neki!