Graphic 45 Artisian Style | Scrapbook album ajándékba

Kedves Olvasóm!
Veled is előfordult már, hogy egy kerek évfordulóhoz érkezett valamelyik szeretted és ezért egy igazán különleges ajándékkal akartad meglepni? Nos én is pont ilyen okból törtem a (scrapbookos) fejemet, mivel lephetném meg a húgomat?
Az én különleges ajándékom egy olyan scrapbook album volt, amit azért készítettem el, hogy végül ő fejezhesse be - töltse meg 40 emlékkel, ami kedves számára. Ezt az albumot mutatom be ebben a blogbejegyzésben.
Beszéljünk először ennek a scrapbook albumnak a tartalmáról aztán pedig a formájáról, külleméről!

Tartalom

Ez a scrapbookalbum 40. születésnapra készült, ezért úgy képzeltem el, hogy 40 kép elhelyezésére lesz benne lehetőség. Továbbá, fontos célom volt, hogy e mellé a 40 kép mellé mindenképp lehessen írni valamilyen képaláírást, kommentárt is, hogy akár a következő negyven év elteltével is fel lehessen idézni, vajon hol készült vagy épp miért került bele az albumba éppen az a fotó. Így, az is fontos volt, hogy minden fénykép mellé kerülnie kell majd egy jegyzetkártyának.

Magát az album címfeliratát a borítón úgy alakítottam ki, hogy az ajándékozott (a testvérem) maga írhassa rá a kis zászlóra, hogy ez MELYIK negyven emlékéről szól. Néhány címötletet is adtam - de majd ő eldönti:
  • 40 kedvenc emlékem
  • 40 utazós emlékem
  • 40 legszebb emlékem
  • 40 fontos emlékem
Az ő dolga tehát az, hogy kiválasszon egy témát, válogasson erről 40 fotót, ragassza be az albumba majd írja mellé a saját gondolatait. S, így összeáll egy album, amit bár tőlem kapott, de mégis MAGÁTÓL, a saját döntéseitől, saját szavaitól és kézírásától fogja még jobban szeretni - mert így fog róla szólni igazán.

Miért nem én választottam ki a képeket és ragasztottam bele? Azért mert én a formát szerettem volna megadni - és nem én akartam "önkényesen" eldönteni, melyek legyenek benne. Ez inkább így egy olyan kreatív emlékkönyvnek is felfogható akár, amit ketten állítottunk össze. Beletettem nemcsak a formába, hanem kvázi a tartalom eldöntésébe is szívem-lelkem. Úgy érzem, így egy olyan különleges, scrapbooktechnikával készült ajándék lett, azzal, hogy nem tartalmaz fotókat, ami méltó ehhez a szép évfordulóhoz. 

Forma


Az albumhoz egy D-gyűrűs dossziét választottam, ami abszolút nem scrapbookra lett kitalálva, de mivel bevontam papírokkal, már senki sem ismerné fel. Azt hiszem, eredetileg csekkek gyűjtéséhez ajánlották.

A papírkészlet, amivel a dossziét is bevontam és amiből az összes oldalt készítettem, a Graphic 45 Artisian Style papírkészlete volt. Andi nagyon kedveli ezeket a színeket (én is), mindketten rajongunk az Art Deco stílusért, sőt, elmondhatom, hogy közös kedvencünk a Graphic 45 is, mint gyártó, így nem volt kétségem afelől, hogy jó választás lesz.

Kiegészítésképp egyszínű kartonokat választottam, ezekből lettek a fotóalátétek. Minden kartont igyekeztem a papírkészlet uralkodó színeihez igazítani. Kontrasztteremtés céljából arany csillámporral bevont washi tape-et (dekorációs ragasztószalag), illetve öntapadós, sötétbarna horgolt csipkeszegélyt ragasztottam ide-oda. S, nem maradhatott el Andi kedvenc színe, a narancs - az organza szalag, ami az albumot fogja össze.

A kommentár kártyákat a papírkészlet egyes darabjaiból vágtam ki. Minden oldalon kis ajtóként rejtik az odaragasztandó fotó egy részletét, külsejükre lehet majd írni a szöveget. Mivel a papírok eleve mintában nagyon gazdagok, egyéb kiegészítő technikával már nem terheltem az összképet, hiszen még a fotók is elég látványosak lesznek, amikor belekerülnek.

A fényképek mérete kb. 10x15 cm mindenütt, néhány helyen 10x10 cm-es alátéteket hagytam, ide négyzet alakú képeket kell majd ragasztani.

Minden egyes oldalpárt páronként terveztem meg, hogy az összkép mindig harmonikus legyen. Bár az alkalmazott elrendezésterv sokszor ismétlődik, a változatos papírhasználattal, a díszítések variálásával elkerültem, hogy unalmassá és egyhangúvá váljék az album. Szeretek egyetlen papírkészletre támaszkodni amikor albumot készítek, mert így nekem is megadja azt a szabadságot, hogy egyedi oldalakat hozhassak létre, de mégis az összkép egy stílusú, követhető és szép lesz.


Íme néhány kép az album oldaliról és borítójáról.










Ha szeretnél hasonló albumot készíteni, s szívesen vennéd, ha segítenék benne, szeretettel ajánlom figyelmedbe scrapbook tanfolyamaimat. Szerezz róluk elsőként tudomást! Iratkozz fel a Scrapbook Hírlevélre vagy kövesd a Scrapbook.hu Facebook oldalát és értesülhetsz róluk.

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések

Rucola Designs üzenete…
Remek ötlet és gyönyörű is! A papírkészlet ószám!!! :)
Budaházi Brigitta üzenete…
Köszi szépen, Ildi! Andi is úgy örült neki!