Van nálad egy Kit-Kat csoki?

Fotók: Juhász Eszter
Kedves Olvasóim!
Többen, akik követik a Facebook profilomat vagy a Scrapbook Hírlevél olvasói, már hallhattatok tőlem a Kreatív Kalendárium workshopról. Ebben a blogposztban arról írok, hogy keveredtem én egyáltalán ennek a témának a közelébe. Kicsit személyes lesz ez a bejegyzés, de, volt már itt ilyen ezen a blogon. Pont ezeket szoktam a gondolatok és a személyes élmények kategóriába sorolni. :)
Kevesen tudják, hogy mielőtt a gyermekeim megszülettek, évekig marketing-PR-osként dolgoztam nagy bankban és híres biztosítóban, s két IT-cégnél. Nagyon szerettem a munkámat és piszkosul sokat dolgoztam mindig. Pszt! Kis érdekesség: az én nevemhez fűződik az UNION-Biztosító márka-arculata, és szlogene, ha látjátok az emblémáját, jussak eszetekbe, sokat dolgoztam rajta egy kiváló csapat élén. ♥

Ha az ember az irodában pörög, s a marketing-PR terület tartozik hozzá, ennek folyományaként kismillió-féle teendője akad egész nap. Változatos minden nap, nagy a stressz, kreatív problémamegoldó képességre van szükség, mert rengeteg figyelni való határidő akad. Irtó jól jön a precíz asszisztens, akire bármit rá lehet bízni - mert különben belehalsz. Nekem pontosan ilyen nélkülözhetetlen munkatársam volt Anita, akire a mai napig szeretettel emlékszem. Másik hű társam pedig, a határidőnaplóm, amit szintén magammal hordtam mindenhová - meeting-ekre, egyeztetésekre, külsős tárgyalásokra is.

Aztán, eljött az "édes semmittevés" ideje, azaz, dehogy is... szóval, megszülettek sorban a gyermekeim, s egész más teendők töltötték ki a napjaimat. A határidőnapló valahol az egyik polcon pihent, talán egy Faludy verseskötet és egy marketinges szakirodalom társaságában... míg, nagyobbik fiam meg nem találta és szépen ki nem dekorálta a marhabőr mappát kívül, s az elválasztólapokat belül egy fekete alkoholos filctollal... ahhh... el tudjátok képzelni? :)

Akkor került újra a kezembe. Lemostam, vettem bele újabb belíveket és elkezdtem újra használni - a régi módszerrel. Ezidőtájt kezdtem el vállalkozni, hasznos volt, hogy megint lett egy segítőtársam a munkában, a teendők megszervezésében - legalább is, én így gondoltam.

Hamar be kellett azonban látnom, hogy kreatív elmeként, kétgyerekes anyukaként, önmegvalósításra törekvő vállalkozónőként, s nem utolsó sorban, lelkesen szerető feleségként, nem könnyű az élet a teendők szempontjából. Úgy éreztem, szalad az életem, mindenbe belekapok. S attól, hogy beleirkálok mindent ebbe a régi határidőnaplóba, cetlikre és listákra írok, nem oldódik meg semmi.
Arra vágytam, hogy ne szaladjon az életem attól, hogy inspirált vagyok és nyitott mindenre, ami kreatív - akár a gyereknevelésről, akár a scrapbooktechnikáról, akár a vállalkozásom fejlesztésének különböző lehetőségeiről van szó.
Voltak olyan időszakaim, amikor komolyan szenvedtem, hogyan oldjam fel ezt az egész szitut? Különböző dolgokat vetettem be:
  • Írtam a listákat, hogy saját szokást alakítsak ki - a bűvös 21 napig sosem bírtam...
  • Nem scrapbookoztam (halálos hülyeség volt, mert belső szükségem van rá!)
  • Rákényszerítettem magam, hogy egyáltalán ne nézzem a Pinterestet (noha egy kis mennyiség is elég belőle)
  • Elolvastam három időgazdálkodás témájú könyvet (ezek jók voltak, de csak elolvastam őket...)
  • Bevezettem a családi naptárt, az asztali naptárt és a saját naptáramat, az online Feladatlistát és még, ki tudja hányféle rendszert igyekeztem integrálni egymásba.
Forrás: Ballyliffin Hotel
Azt gondoltam, ha tájékozódom és bevezetek néhány új szokást, akkor minden meg fog oldódni. Semmi nem változott meg. Vettem szebb füzeteket, kisnaplót, szépet, pinket, Paulo Coelho idézetes naptárt, mit tudom én, még mit?! Őszintén be kell valljam, hogy kudarcot vallottam. Csak futottam ugyanúgy a teendőim után - még akkor is, ha élvezem a napjaim sokszínűségét, sokszor éreztem azt, hogy IDŐT KÉREK! Csak 24 órát, amikor "foggal felfelé" csak fekszem és kiírom magam az életből, történjen körülöttem bármi. Megtöröm a Kit-Kat csokit, mint a reklámban, s amíg áll a világ, én szundítok egy jót.

Nos körülbelül, ekkor ültem le pont Viával (Ki ő? ha nem ismered még, infó róla bővebben a bejegyzés végén), 2013 őszén. Felvetette, mi lenne, ha összefognánk és az ő időszervező és kalendáriumvezető rendszerét ötvöznénk az én kreativitásommal, szépérzékemmel és a scrapbooktechnikával, és közösen kifejlesztenénk valami újat? Hát - mondtam, - a kreatív, naptárdíszítős részét vállalom, de - látva az akkori állapotomat - hogy legyek én hiteles ebben az egész feladatszervezési témában? Via megnyugtatott, hogy azt majd ő vállalja, sőt, mi lenne, ha addig is, kipróbálnám néhány hónapig azt a módszert, amit ő használ? Hiszen, ahogy raktuk össze a tanfolyamot, írtuk a tematikát, sorra előjöttek az ő praktikái, hogy ő hogyan vezeti a teendőket, mit ír fel, mit tart fejben, hogyan rendszerez? Ilyesmik. Megtetszett. Kipróbáltam és elkezdtem alkalmazni - amit úgy éreztem, hogy beleillik az életembe. Nekem bevált. Azóta is így szervezem a teendőket, most  már lassan 20 hónapja.

A tanfolyam rámeső részét úgy dolgoztam ki, hogy élvezetes és könnyen elsajátítható legyen azok számára is, akik még nem találkoztak a scrapbooktechnikával. Azok számára pedig, akik már régóta szerelembe estek a csinos hozzávalókkal, haladó ötletekkel és dizájntrükkökkel készültem.

Szeretem ezt a tanfolyamot, örömmel veszek benne részt, nagyon jó hatással van rám sok értelemben - Via és párja tekintetében pedig klassz üzleti partnerekre és nagyon kedves emberekre leltem. Ami szintén nagy ajándék. :)


Szóval, így kerültem én ennek a témának a közelébe. Kidolgoztuk szépen a tanfolyam struktúráját, meghirdettük mindketten, és onnantól már nem volt megállás. Hihetetlen szélvész év volt, nem győztük szervezni az érdeklődők számára az alkalmakat. A végén már ott tartottunk, hogy meghirdettük csak Facebookon és 4 nap alatt beteltek a helyek. A résztvevők pedig szerették - nagyon kedves és biztató visszajelzéseket kaptunk a véleménykérőkön, de már ott a tanfolyamon is.

Amikor az újabb időpont meghirdetésére várakozók száma már a kétszázat is meghaladta, rájöttünk, hogy elérkezett az ideje valami olyan megoldással előállnunk, amikor egyszerre több emberrel oszthatjuk meg az ötleteinket - Via a hatékony naptárhasználatot és időgazdálkodás terén bevált tippjeit, én pedig a scrapbooktechnika révén azt, hogyan díszíthetjük teljesen magunk ízlése és stílusa szerint a naponta használt segédeszközünket vonzóvá.

A Kreatív Kalendárium workshop online (azaz otthonról elvégezhető) változata tegnap este óta várja a résztvevőit. Az alábbi kép alatti linkre kattintva elolvashatod, mi mindent "csomagoltunk" be a videótanfolyamba. Amit szerénytelenség nélkül állíthatok, hogy technikailag - ismereteim szerint - az egyik legklasszabbul összerakott és felépített tanfolyami felület várja a résztvevőket, amivel ma Magyarországon találkozni lehet. A videófelvételek nagyon szépek, s irtó jó a hangulat már most a virtuális tanteremben. A tananyag tartalmi részébe pedig mindketten minden tudásunkat maximálisan beleadtuk, hogy a résztvevők sikeresen tudják saját életükre alkalmazni a nálunk már bevált módszereket.

Őszintén ajánlom minden olyan scrapbookos társamnak, aki szintén a fenti helyzettel küzd, s szeretne megoldást találni a teendők erdejében oly  módon, hogy közben kiélheti a kreativitását. S mindeközben összeáll egy olyan rendszer és egy olyan vonzó segítőtársa akad, ami örömmel mosolyog rá reggelente az íróasztalról - "Nos, ma miben segíthetek neked?"

Fotó: Juhász Eszter
A Kreatív Kalendárium Online Farkas Lívia, az Urban:Eve Golden-Blog győztes blog és az "Ennél zöldebb nem lesz" c. könyv írója, valamint Budaházi Brigitta scrapbook oktató, a Különleges Albumok és az Ajándékok scrapbooktechnikával c. könyvek szerzője, a Scrapbook.hu honlap működtetőjének közös videótanfolyama. Az offline változat 2014-ben havonta (két nyári hónap kivételével) összesen 10 alkalommal, teltházzal, több, mint 180 lelkes hallgató részvételével került megrendezésre. Az online változaton 2015. óta már közel 700 személy vett részt. Most te is köztük leszel? A videótanfolyamról az alábbi linkre kattintva tudsz olvasni:

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések