Scrapbook könyvek kincsestára

Kedves Olvasóim!
Talán többeknek lesz ismerős az érzés: amikor rátalál az ember arra a területre, ami idővel szenvedélyévé s hivatásává válik, egyszerűen falja az ehhez kapcsolódó, elérhető ismereteket. Én is így voltam és a mai napig is így vagyok a scrapbooktechnikával. A minap lehetőségem nyílt arra, hogy beszerezzek egy régi, hőn áhított scrapbook könyvet, Becky Higgins amerikai scrapbook hírességtől, s így bővült a házi scrapbook kincsestáram. Ennek kapcsán eszembe jutott az első internetes vásárlásom, a "nagy" Amazon.com-ról, amikor egy féltucat könyvet pakoltam virtuális kosaramba, s totál gyermeki izgalommal és lelkesedéssel vártam a pakk megérkezését. Úgy tűnik, ez még ma sem múlt el...
A 2006-os év már javában a scrapbook jegyében telt számomra, akkortól már napi szinten foglalkoztam vele: vagy alkottam vagy angol nyelvű cikkeket olvastam - faltam az infókat, néztem a külföldi scrapbookosok munkáit, igyekeztem inspirálódni, s ekkor már én is írtam mini cikkeket az interneten, magyarul. Jártam a budapesti hobbiboltokat, vásároltam a scrapbookhoz a hozzávalókat, s mivel a névnapom és a szülinapom az őszi-téli időszakra esik, mindenkitől vagy scrapbook hozzávalókra vagy a külföldi scrapbook könyvek rendelésére kértem pénzt.
A rendelést aztán - életemben először le is adtam az Amazon.com-on. Tiszta izgalom volt számomra az egész, mert még nem csináltam ilyet: még sohasem rendeltem az interneten előtte semmit (jé, nézd, már, mondom most magamban, ez az első élmény is a scrapbookhoz kötődik nálam). A rendelésem aztán 2007 első napjaiban érkezett meg. Annyira boldog voltam, mint egy kisgyerek, aki várta a karácsonyt! Repültem a postára "A csomagomért". Az én cuccom, az én kincsem, júúúúúúj, végre megérkezett! Még ott, a kocsiban, a postáról kijőve felbontottam - feltéptem - a dobozt és belelapoztam az összes könyvbe. Jááj, de jó lesz! Kicsit lekonyult a fülem, mikor láttam, hogy az egyik könyv majd csak később fog megérkezni, Ali Edwards-é, de aztán néhány nap múlva az övé is ideért.
Az akkori lelkiállapotomra jellemző volt, hogy önkioldóval még aznap készítettem erről egy fényképet - csak úgy, magamnak. Még sehol sem publikáltam ezt a fenti, 7 és fél évvel ezelőtti fotót, csak barátnőm, mollee látta, anno. :)

A könyveket aztán betűről-betűre elolvastam, kiolvastam, szétolvastam. Olyannyira rápörögtem, hogy még a könyvekben szereplő scrapbookalkotások kommentárjait is feldolgoztam magamban - kellő időt szánva minden egyes munkának, hogy megértsem, befogadjam vajon miért azt és úgy készítette vajon az alkotó. Próbáltam elképzelni, mi késztette őket, hogy az adott életepizódot vagy érzést albumoldalba foglalják. El akartam sajátítani a sorok (és a képek) között olvasva magát a scrapbookos szemléletet. Ja, és persze, a technikák, amiket alkalmaztak, a miértek és a hogyanok érdekeltek! Bámultam, s, ahol nem volt leírva, magam próbáltam kitalálni a rétegek sorrendjét, az alkotás folyamatát. Az alapelveken vagy épp maguk a szerzők motivációin gondolkoztam. Miért osztják meg ezeket az ismereteket, ők milyen emberek vajon? A sorok között igyekeztem felfedezni őket - blogjaikon, alkotásaikon s végre kezemben tartva őket, a könyveiken keresztül.

Aztán az évek során, scrapbookos könyvtáram tovább nőtt. Nemcsak a saját ismereteim bővítése volt a célom. Ezek az amerikai scrapbookos hírességek többféleképpen hatottak rám, személyiségemre és az azóta hivatásommá váló, saját magam választotta munkámra is. Egyre inkább példaképeimmé váltak, nemcsak mint alkotók, hanem mint vállalkozónők, saját utukat járó családanyák és mint ismereteiket önzetlenül átadó, motiválásra kész, sugárzóan pozitív személyek is. Én is szerettem volna ilyen lenni! Megtanulni mindent, amit csak lehet, s mindezt továbbadni másoknak, hogy ők is a scrapbook művelésével hathassanak pozitívan a környezetükre!
Időben most ugrunk egyet. Azóta már ismert, hogy erre az útra léptem magam is. Scrapbook tanfolyamokat és cikkeket írok, megjelent nekem is két könyvem magyarul, s a begyűjtött külföldi scrapbook irodalmam egy részét azóta már sokszor forgatják a tanfolyamom résztvevői is, hiszen az alkalmakon belelapoznak, s a tananyagban nekik is továbbajánlom ezeket. Most, először viszont Veletek is megosztom azokat a könyveket, amiket sikerült már beszereznem, s jónak tartok. Abból az apropóból, hogy egy scrapbookos barát pont az elmúlt hetekben ajánlotta megvételre az egyik régi, hőn áhított Becky Higgins könyvet, ami ma már relikviának számít a szememben, s sikerült megszereznem végre! Ezzel a könyvvel nyitom az alábbi felsorolást. Bár régi kiadású, de még ma is rengeteget ad számomra. Ma reggel nyílt alkalmam nekihasalni, s már megint a régi izgalmat éreztem, mint anno 2006-ban. Ekkor fogalmazódott meg bennem ennek a mai bejegyzésnek az ötlete.

A sok-sok kiváló könyv közül, ami elérhető a külföldi piacon, szeretettel és szívből ajánlom tehát az ezeket az amerikai kiadású könyveket és kiadványokat, amelyeket én már elolvastam és jónak tartok, azok figyelmébe, akik tudnak angolul és lehetőségük van megrendelni őket külföldről:
*Minő boldogság, hogy a csillaggal jelölt könyveket az idei, 2014-es CHA Expo-n, Amerikában sikerült személyesen dedikáltatnom, magukkal a szerzőkkel.
Itt a blogomon egy bejegyzésben közelről is megmutattam Nektek ezeket a most már igazán féltett kincseimet nagyítható fényképeken is: A legnagyobb nap eseményei a CHA-n
Sőt, így most már talán érthető is, mennyire varázslatos élmény volt személyesen is beszélgetnem velük egy kicsit. Ahogy írtam, nagy hatással voltak ezek a híres szerzők a személyiségemre, s inspirálóan hatott munkásságuk az én pályaválasztásomra is. Íme két pici kép, amin a fejem mint egy zavarodotté, de ki ne vágna ilyen fejeket, amikor épp megvalósul egy álma, nem igaz? Na, hát akkor meg? Jóvan. A korábban szürreálisnak hitt találkozások létrejöttek és ezek a fotók rá a bizonyíték, hogy az álmok igazak voltak és megbocsátható, hogy dédelgettem őket. ♥
Becky Higgins-szel
Heidi Swap-pal
Végezetül tehát, ha tanácsolhatom, olvassatok, tájékozódjatok, faljátok a scrapbookos ismereteket, olyan mélységig, ahogy csak tetszik! Ha segíthetek benne ez nagy örömöt jelent számomra. Írom szorgosan a cikkeket továbbra is, élem a scrapbookos életemet, fedezem fel az új technikákat, adom tovább mindezt, ott, ahol és olyan formában, ahogy csak lehetőségem nyílik rá. Tök király, hogy egy-egy ilyen régi-új ereklye beszerzése még mindig, majd 8 év után is így hat rám, ezért ezt fontosnak tartottam megosztani Veletek, akik követtek.

Köszönöm, hogy ma is itt jártál,
Szeretettel üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések

Rucola Designs üzenete…
Szeretem, ahogy megéled és feldolgozod az élményeket, aztán ahogy átadod! Hiányoztak az írásaid, ne hagyd abba a blogírást!!! :) <3
Budaházi Brigitta üzenete…
Köszi szépen. A bejegyzések közti időket igyekszem lerövidíteni. Elég hektikusan alakult az elmúlt években, ez igaz. Pedig én is szeretek írogatni. :-)