Családi minialbum

Barátnőm, Adrienn megbízásából készítettem el a férje számára, eljegyzési évfordulójukra ezt a minialbumot. A fotókon szereplő személyek miatt, diszkrécióból homályosítottam az albumoldalakon szereplő fényképeket. Ugyanebből az okból, sajnos, nem tudom megmutatni a teljes album minden oldalát, viszont azokat az apró részleteket, amelyeket a hozzám hasonló scrapbook-rajongók egyébként is figyelgetnének igen. Sőt, le is írom, mi hogyan készült! :)

A családi minialbum alapja egy nálunk is kapható, K&Company gyártmányú minialbum. A jó benne az, hogy teljesen össze van állítva, ránk "csak" a felöltöztetés vár: fekete fotokarton a belseje; illusztrálható, vastag natúrkarton a borítója; eleve rádolgozott zsineggel lehet lezárni amit egy helyes fagombra lehet rátekerni; kívül van egy szintén ráapplikált fémdísz, amelybe papírdarabra írt szöveget lehet elhelyezni. Ennél az albumnál ismét a ugyanazt a papírkészletet használtam, mint a korábbi bejegyzésben írt fényképtartónál.

Mindvégig egységes koncepció szerint dolgoztam.
A fényképeket szépia (barna-fehér) árnyalatban hívattam elő, és romantikus mintázatú mintavágó ollóval vágtam őket körbe. A képek alá, azokkal egyező méretű (6x9 cm-es) natúr kartont helyeztem, mindenütt picit megdöntve. Minden papírszélt gondosan körbekrétáztam (Fluid Chalk) a kopottas hatás elérése érdekében. Végül a mini oldalakat selyemvirágokkal, színes miltonkapcsokkal, betűmatricákkal és a mintás papírokból kivágott alakzatokkal díszítettem.

A képekhez tartozó szövegek, feliratok, idézetek megírása már az ajándékozó feladata, hogy még személyesebbé váljon az ajándék.
Ugyanebből a célból, az album két oldalára is került egy-egy rátét zseb, amely a hosszabb lélegzetű írásokat rejtheti el a kíváncsi szemek elől. Jó hely ez arra, hogy az ajándékozó leírja amit szeretne bőven, szép kerek mondatokban. Ez bizonyosan boldogítani fogja és minduntalan újraolvasásra is készteti majd a messzi országban dolgozó édesapát, férjet...

A zseb alapja egy megfelelő méretű karton, melyet albumpapírral vontam be. Két hosszabbik oldalára egy-egy 3x harmonikába hajtott albumpapírcsík került. Egyik rövidebbik oldalából kivágtam egy félkört mintalyukasztóval. A kivágásnak kettős funkciója van: láttatni engedi, hogy itt bizony még lapul valami kincs, másrészt megkönnyíti a titok kihúzását is. Végül a két papírcsíkot és a zseb negyedik oldalát kétoldalú ragasztóval rögzítettem.

Technika: Hagyományos Scrapbooking
Felhasznált anyagok: albumalap: K&Company Life Journey "Small Accordion Book", K&Company K Ology (Verbena/Peabody) papírkészlet, pauszpapír, miltonkapcsok (K&Company), homokszínű fotókarton, selyemvirágok, Color Box Fluid Chalk - Stucco Set


Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Szeretettel üdvözöllek:
Gigi

Megjegyzések

Gigi, ez meseszép lett. Jaj. Ezek az apró részletek egyszerűen csodálatosak, minden része a helyén van. Gyönyörű!!!!!!!!
Szunyo üzenete…
Wow!
Ez tényleg meseszép és romantikus!
Te meg már megint alapos és precíz voltál! :))
Névtelen üzenete…
Drága Gigi és kedves Blogolvasók!

Az album átadása valóban igen romatikusra sikerült,("titkosan" ugyanoda csaltam a férjem, ahol annak idején megkérte a kezem).

Jól gondoljátok, engem is bánt, hogy nem sk. készítettem meglepetést erre az alkalomra, hanem "teljesítési segédet" vettem igénybe Gigi aranyos személyében. A mentségem az, hogy belátom a korlátaimat: ötletem (talán) még lenne, időm már sokkal kevesebb, ügyességem és tapasztalatom pedig Gigiéhez képest morzsányi...

Azzal mentegetem magam (és természtetesen ez is Gigi ötlete) hogy a pici albumban számtalan hely van fotóaláírás, idézet és "szerelmes levelek" elhelyezésére, amit azért magam készítettem el ;)

Köszönöm szépen,Gigi hogy az Ünnepek alatti pihenés helyett elkészítetted számunkra ezt a kis kincset!

Üdvözlet minden olvasónak, sok szeretettel: adrienn
Unknown üzenete…
Gigi, az album megintcsak gyönyörű.
Szerintem épp annyira, hogy Adrienn legközelebb megpróbálja saját maga elkészíteni, hiszen egy tökéletes "mintadarabot" kapott és előbb-utóbb Ő is rabjává válik ennek a szenvedélynek. :)
De jó! Nagyon örülök, hogy olvashattunk az átadásról is! :)