Scrapbookoldal mixed-media háttérrel | StencilGirl Talk


Kedves Olvasóim!
Ezek a vidám képek egy olyan scrapbookoldalon szerepelnek, amelynek alapja mindössze egy világos színű scrapbook karton. Minden textúra, színátmenet és kontúr ami a végső változaton látható, saját munkám, úgynevezett vegyes technikával (mixed-media technikával) építettem fel rétegről rétegre. Ebben a bejegyzésben magyarul is megosztom veled azokat a lépéseket, melyeket két nappal ezelőtt a Stencil Girl Talk amerikai stencilgyártó cég weboldalán mutattam be. Remélem, sikerül néhány ötletet adnom neked is!

A scrapbookoldal alapja tehát, egy elefántcsont színű scrapbook alapkarton. Erre először színes Koh-i-noor tustintákkal pöttyöztem szivárványos hátteret. Amikor ez a réteg megszáradt, lazúrosan egy vékony réteg gesso-val vízhatlanná tettem a felületet és száradás után textúra pasztával egy stencilen keresztül köröket és virágokat mintáztam erre a rétegre. Amikor ez a réteg is megszáradt, ismét a színes tustinták következtek. A már vízhatlanná vált rétegen megfolytak a tinták, hiszen nem tudta hirtelen beszívni a papír. Hogy még folyékonyabb (és a tinta árnyalata pedig világosabb) legyen, vizet spricceltem a tintapacákra. (Minden kép kattintásra megnyílik nagyban!)


Ezután ismét megvártam, míg megszáradt ez a réteg is, és következtek a többszínű, Magic színesceruzák. Kontúroztam a virágokat és a köröket, hogy még inkább kiemelkedjenek a háttérből. Nagyon tetszett ez a hatás, amit elértem.


Ezután barna színű bélyegzőtintával barnítottam egy kicsit az összhatáson, mondhatni antikoltam a papírt. Majd egyik utolsó lépésként ICO olajpasztell krétával kontúroztam a papír szélét. Először barnával, majd feketével. Mindkét színnél az ujjammal mostam el a rajzolt krétacsíkokat.


A végső változat részletein felfedezhetők még a mixed média technikában elmaradhatatlan bélyegzések, a különféle textúrák és kiegészítők, amiket a fotók alá felhalmoztam (pausz, pamutvászon, antikolt szélű papírhalmok), fehér pöttyözések és az összhatás fokozása és az oldal mondanivalójának még nagyobb hangsúlyozása érdekében pedig néhány üveglencsét is ragasztottam az oldalra, amely a szivárvány előtti esőcseppeket jelképezi.


Az oldalt a testvéremnek készítettem ajándékba, egy dublinban néhány évvel ezelőtt eltöltött pár nap emlékére, örök üzenettel ellátva. ^_^


Az oldalról további részletképeket találsz az alábbi angol nyelvű blogbejegyzésben, amelyet a StencilGirl Talk amerikai stencilgyártó cég 2016-os vendégeként írtam. A cikket akkor is ajánlom figyelmedbe, ha nem beszélsz angolul: többet mutat az alkotás teljes elkészítési folyamatáról, továbbá a virág díszítőelemek készítését is megnézheted!


Tetszett ez a technika? Szükséged van hozzávalókra? Itt megtalálod:



Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések