StencilGirl Talk: Motiváló képeslap háromféle stenciltechnikával

Kedves Olvasóim!
Van úgy, hogy az ember nem konkrét alkalomra,  hanem "csak úgy" készít valakinek képeslapot. Most egy olyat hoztam, amit egy barátnőnek is bármikor odaajándékozhatsz. A felirata magyarul így hangzik: Merj szárnyra kelni!". A StencilGirl Talk blogon a minap megjelent angol nyelvű bejegyzésben mutatom meg lépésről-lépésre, hogyan készült ez a képeslap, de itt, ebben a bejegyzésben írtam röviden magyarul is az alkalmazott technikákról. Olvass tovább!


Ha kíváncsi vagy a képeslap felépítésének minden lépésére, kattints az alábbi linkre. Bár angolul van, igyekeztem úgy fényképezni, hogy mindenki számára érthetőek legyenek a lépések, azok számára is, akik nem értenek angolul.




Milyen hozzávalókat használtam a képeslaphoz?

Először is, ami a legfontosabb, négyféle stencilt a StencilGirl-től. Amiből kiindultam, a BoBunny GardenJournal papírkészletének egy papírja. Ehhez választottam a jellemző színeivel egyező színárnyalatú egyszínű BazzillBasics egyszínű kartonokat. Kiegészítőként még kétféle szalagot (fehér organza és szürke szaténszalag), Prima Marketing/Finnabair Heavy Gesso-t (fehér színben), valamint egy natúr színű címkét (a fenti képen szereplő, pasztellzöld tortacsipke végül, nem került rá az oldalra).

Mi volt a háromféle stencilfelhasználási technika, amit alkalmaztam?

  1. Ha van egy klassz stenciled és megtetszik rajta egy motívum, használhatod kivágósablonként is! Én is ezt tettem. A képeslapon szereplő fecskepárt körberajzoltam egy kartonra, majd ollóval kivágtam. Így készítettem egy sk. díszítőelemet az alkotásomra!
  2. Klasszikus felhasználási mód, amikor egy stencilecsettel, szivacsecsettel vagy (mint én ebben a bejegyzésben) egy speciális stencilező eszközzel festéket vagy textúrával rendelkező kreatív festékanyagot viszünk fel egy felületre a stencil segítségével. Én itt, jelen esetben, hogy egy kicsivel vastagabb legyen a stencilezett motívumom, fehér gesso-t (művészgipszet) vittem fel a színes kartonokra.
  3. A harmadik technika hasonló az elsőhöz, atekintetben, hogy az eredménye szintén egy saját kezűleg készült díszítőelem lett. Fekete tintát használva, tintázóeszközzel másoltam rá a szöveges stencilmotívumot az organzaszalag felületére. Látványos eredmény született, nem igaz?

Még több részletfotó és az elkészítés lépései a másik bejegyzésben, kattints ide:

Ez már a hetedik bejegyzésem az amerikai Stencil Girl Talk blogon, nagyon büszke vagyok! Eredetileg három bejegyzéssel indult még tavaly az együttműködésünk, aztán meghosszabbították a Vendég alkotó státuszomat újabb három hónappal. Idén újabb nagy meglepetés ért. Még lesz egy bejegyzésem márciusban, aztán egy kis szünet, és júliustól már egészen az év végéig 6 egymást követő hónapra meghívást kaptam!


Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések