Finnabair Imagine és Texture and Color workshop

Kedves Olvasóim!
Tegnap két Finnabair workshopon vettem részt. Egyedülálló élményben volt részünk mindannyiunknak, akik ott lehettünk. Világszerte sok lány és asszony vágyik rá, hogy eljuthasson egy-egy ilyen foglalkozásra, s mi most már mind közéjük tartozunk! Ebben a  blogbejegyzésben röviden beszámolok frissen szerzett, inspiráló tapasztalataimról és bemutatom mit készítettem. Tarts velem!
Már nagyon vártam a vasárnapot. Bár már kétszer volt szerencsém Anna Dabrowskával találkozni, sőt órákat eltölteni vele szakmai környezetben, de tanfolyamára már évek óta kívánkoztam.

Régóta lelkes követője vagyok, s példaképemnek is tekintem őt. Nagyszerű dolgot vitt véghez, amiért az egész világon elismerik. Egyedi alkotóművészetével saját stílust teremtett a scrapbook/art journal világában. Ma már ő a mixed-media technika egyik meghatározó személyisége, beceneve (Finnabair) a Prima Marketing cég számtalan termékén mint márkanév szerepel. Neve egyet jelent a minőségi kreatív vegyszerek egészen különlegesen kreatív felhasználási módjával.

A Pentacolor jóvoltából az elmúlt hétvégén Anna kétszer két workshopot tartott Budapesten. Ezekből én a vasárnapiakon vettem részt. Többször meghatódtam, főleg a délelőtt folyamán (ilyenkor a szemfestékemre fogtam a könnyeket). Bár én is rendszeresen tartok tanfolyamokat, nagyon szeretek, sőt folyamatosan igyekszem tanulni én is a háttérben, tegnap fordított helyzetben voltam. Most én voltam a nebuló, lestem a fogásokat, figyeltem a trükköket, ittam az angolul elhangzott szavakat, jótanácsokat. Ugyanakkor volt annyi lélekjelenlétem, hogy néha kiléptem a helyzetből és igyekeztem megélni az adott pillanatot... Ó, de jó most! Itt vagyok: egy példaképet figyelhetek végre testközelből, kezembe vehetem a munkáit, aki azért (is) van itt, hogy engem (mint mindenkit, aki ott volt, de ebbe én is beletartoztam) megtanítson a trükkjeire... 

Mindkét workshopon óriási csomagot kaptunk, tele Prima Marketing/Finnabair termékekkel. A festékek, kreatív dekorációs vegyszerek pedig, amiket a nap folyamán használtunk szintén Prima/Finnabair, valamint Pentacolor termékek voltak. Annyi cucc volt, hogy csak néztünk és olvadoztunk... azt hiszem, mindannyian.

Szerettem ezt a napot végtelenül. Közösségi élményként is nagyszerű volt, hiszen talán 3-4 személy volt, akivel nem ismertük egymást személyesen vagy legalább a Facebookról. Tanfolyamok, klubnapok, Facebook csoportok, táborok.. volt már alkalmam szinte mindenkivel összefutni. ♥ S, most mindannyian együtt örültünk a közös tanulós élménynek. Nos, és most lássuk, mit készítettem!

Finnabair: Texture and Color workshop Budapest

Délelőtt egy, a kapott Mixed Media Art Journal-ba, azaz művésznaplóba készítettünk egy oldalpárt, s két másik kisebb oldalt. Finnabair jellegzetes kompozíciós, rétegzési, festési és díszítési technikákra tanított meg bennünket. A tempó gyors volt, a munka haladós, de, itt a bizonyíték, büszkén tartjuk mindannyian elkészült szép munkáinkat.

 

Az én oldalpáromon nem saját fénykép szerepel, hanem a rendelkezésünkre álló halomból egy vintage stílusú, idegen képet választottam, ami valamiféle saját emlékre emlékeztetett. Hát persze, hogy a húgomat és magamat láttam bele a képbe, így, a négy évtized óta tartó testvéri szeretetünkre emlékezve építettem fel az oldalamat: hiszem ezen a képen is egy nagyobb szőke kislány és egy kisebb barna hajú kislány látható, mint amilyenek mi voltunk egykor. Még ilyen gomba frizuránk is volt egyszer. :)

Az oldapár végső mérete: 23x35,5 cm.


Finnabair: Imagine workshop, Budapest

A délutáni foglalkozáson pedig egy klasszikus Finnabair vászonképet készítettünk. Az a fajta gazdagon pakolt, festett-pasztázott stílus, ami leginkább a védjegye. Vannak, akik soknak találják vannak, akiket lenyűgöz ez a fajta kollázstechnika. Én az utóbbiak közé tartozom, ezért boldoggá tett, hogy Anna ezen az estébe nyúlt workshopon csodás titkokat fedett fel előttünk. Most már mindannyian tudjuk, hogyan is épülnek fel ezek a remekművek, amiket ő és csapata oly sokszor oszt meg a világhálón!

Igyekeztem minden tanácsára figyelni és aprólékosan dolgoztam a munkámon. A végeredménnyel azonban nem voltam teljesen elégedett. Éreztem magamon, hogy el is fáradtam a nap végére (de azt hiszem, ezzel nem csak én voltam így). Anna tanácsát kértem, aki azzal biztatott, vigyem haza és dolgozzak még rajta reggel, úgy, ahogy a szívem súgja. Egészítsem ki, ha úgy gondolom, hogy magaménak érezhessem a végeredményt.

Megfogadtam a tanácsát és ma újrafestettem a képet. A tegnap estéhez képest kapott bőven színeket és egy nekem kedves idézetet is. Így most már én is elégedett vagyok vele. Nézd meg a képeket, íme, ilyen lett. A fotók alatt pedig olvashatod, mit is szerettem volna kifejezni ezzel a munkámmal.





A kép 15 évvel ezelőtt készült. Az esküvőnk előtt úgy két órával készítette rólam a fotósunk. Azt hiszem, a körmeimmel foglalatoskodtam, készülődtem nagy nyugalommal és boldogságban a házasságkötésünkre. A fotót Anna korábbi munkái alapján választottam ki, mert ez volt az a kép, amit szívesen körbedíszítettem volna ebben a stílusban. A pazar virágokból és steampunk kiegészítőkből álló halom a fejemen akár a menyasszonyi fejdíszt is szimbolizálhatja (bár, ha vicces akarok lenni, és miért ne, picit mezőkövesdi matyósra sikeredett, de nem bánom, mert szeretem a népviseleteket). Az alkotás végső mérete 24x30 cm.

Különlegessége, a fantasztikus technikán kívül, ami persze nem az én érdemem, az egyik kiegészítő. Nemrég a kedvenc fülbevalóm eltörött, de nem volt szívem megválni tőle. Most ezt is felhasználtam, ott látható a kép jobb szélén...

A fotón egy fiatal lány készülődik az asszonyéletre, gondolom, tele tervekkel, ábrándokkal, kívánságokkal. Pont ezért választottam épp azt a mondatot (az Aerosmith Amazing című számából idézve):

"Life's a journey not a destination
and you just can't tell what tomorrow brings...."

Az élet egy utazás, nem végállomás
és nem tudhatod, mit hoz majd a holnap...
... azóta bizony tudom, hozhat mindent, szépet és jót is, és nehezet és keserűt is.

A nap végén megkértem Annát, írjon bele valamit a frissen megkezdett művésznaplómba, amit az ő stílusában készülő alkotásoknak szánok. Nagyon kedves, inspiráló mondattal ajándékozott meg: Spread your wings - ami magyarul így hangzik: Terjeszd ki a szárnyaidat. - Köszönöm, Anna, így lesz!

Így zajlott hát a tegnapom. S, boldog vagyok, hogy megtörtént. A csoportképekért, az alkotás közben készült fotómért és a fenti közös képünkért Annával, köszönet jár Tóth Szilvinek! ♥

A workshopokon a Pentacolor jóvoltából vehettem részt. Nagyon szépen köszönöm ezúton is.

Anna Dabrowska, Finnabair blogját itt olvashatod: Finnabair

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések