Virágos art journal | StencilGirl Talk #5

Kedves Olvasóim!
Ismét egy mixed-media technikával készült oldalpárt hoztam, amit ezúttal az art journal füzetembe, azaz magyarul művésznaplómba készítettem el. Az oldal elkészítésének apropója, hogy ismét meghívást kaptam három cikk megírására az amerikai StencilGirl stencilgyártó cég blogjára. Az oldalpár telis-tele van virágokkal, s igazán egyszerű az elkészítése. Az eredeti, angol nyelvű cikk kivonataként ebben a bejegyzésben megosztom az elkészítés lépéseit magyarul. Ha tetszik, próbáld ki te is!
Sorozatban ez már az ötödik cikkem, ami angolul jelenik meg a StencilGirl Talk nevű blogon (a legújabb cikkben jól elírtam). Megtisztelőnek és örömtelinek érzem minden alkalommal, amikor publikálásra kerül náluk egy-egy kreálmányom. Most is így voltam vele.

Az oldalpár elkészítésének folyamatát végigfotóztam lépésről-lépésre, így ha most e rövid leírásból nem is annyira érthető minden és nem beszélsz angolul, a képek az angol cikkben biztosan segítségedre lesznek. Ide kattints, ha rögtön megnéznéd az eredeti bejegyzést:


Nézzük tehát, hogyan készült ez a látványos, színekben és virágokban bővelkedő oldalpár!
  • Az alapot két réteg Pentart Primer (gesso) alapozóval készítettem elő. Lekentem vele mindkét oldalt (középre maszkolószalagot ragasztottam a fűzéshez, nehogy átázzanak a már elkészült lapjaim).
  • Ezután VersaMark vízjel-tintával bélyegeztem virágokat az alapra, nemrég beszerzett szuper szivacsbélyegzőimmel. Az volt a célom, hogy a következő réteg tintán keresztül halványan előjöjjenek ezek a motívumok. A fotók nem hozzák ki, de sikerült a virágokat sejtelmesen megjeleníteni.
  • Egy mostanában népszerű technika, a papírtépéses maszkolást használtam a háttér dimbes-dombos hatású felületének kialakításához. Ehhez szivaccsal kentem fel a papírra háromféle színű bélyegzőtintát, rétegenként megvárva, míg megszáradnak. A legvilágosabbal kezdtem, majd így haladtam az egyre sötétebb árnyalatok felé.
  • Rögtön ezután stencileket ragadtam és előbb egy szöveget, majd virágmotívumokat varázsoltam élénk színű tintákkal a világos rétegek tetejére. Az intenzitást úgy értem el, hogy a tintapárnákat közvetlenül a stencilre nyomogattam, nem használtam egyéb eszközt. A stencileket pedig sűrűn mostam minden szín után. Felhasznált stencilek: Carolyn Dube: Wall of words és Traci Bautista: Tropical Floral
    Carolyn Dube’s Wall of Words Stencil
    Carolyn Dube’s Wall of Words Stencil
  • Ezt követően papírra is nyomdáztam így, stencilen keresztül ugyanezekből a virágmotívumokból, ugyanazokkal a bélyegzőtintákkal. Kicsit más árnyalatuk lett, nyilván a más alap miatt. Körbevágtam őket, s beragasztottam az oldalra.
  • Szerettem volna, ha kontrasztosabb a kép, így fogtam az ICO olaj pasztellkréta készletemet és körbekrétáztam, -kontúroztam a virágokat és a motiváló szöveget is.

  • Utolsó lépésként egy fehér lakkfilcet (Uni Posca) rázogattam a felület fölött, ami így kisebb-nagyobb fehér pöttyökkel terítette be itt-ott a művemet. S, kész is lett!

Ha több részletképre vagy kíváncsi, vagy angolul is elolvasnád, picit részletesebben az elkészítés menetét, kattints ide és nézd meg a StencilGirl Talk blogon is ezt a cikkemet: Guest Designer Budahazi Brigitta

Azok kedvéért, akik kíváncsiak arra, mit jelent a szöveges rész az oldalon, lefordítottam:
Sose kelhetsz át az óceánon, hacsak nincs bátorságod szem elől téveszteni a partot. Nézz csillogó szemekkel. A bölcsesség az, amikor tanácsot adsz magadnak és az beválik. A művészet nem az, amit te látsz, hanem amit másokkal láttatsz. Kezdd azzal, ahol vagy. Használd, amid van. Tedd, amit tudsz. Légy része a pillanatnak. Ennek a pillanatnak.
Remélem, tetszett a bejegyzésem és hamarosan a saját stenciljeiddel és tintapárnáiddal te is kipróbálsz valami hasonlót?

Ha pedig sürgősen stencilre van szükséged, tudod, hogy hol keresd? A Scrapbook Webáruház Mixed-media részlegén a Stencilek polcán. Jó tudni: Ha asztali számítógépről nézed, akkor bal oldalon megjelenik egy kis menüpont. Itt láthatod, szétválogattam a stencileket háttérsablonok, sorminta stencilek, motívumsablonok és betűsablonok, feliratok, számok szerint. Jó böngészést!

Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések

Rucola Designs üzenete…
Imádom az egész kompozíciót, a színeket, a virágözönt! Mosolyt csal az arcomra. :)