Az én December napjai 2015 albumom


Kedves Olvasóim!
Ez a bejegyzésem az idei December napjai albumomról szól, amit szinte teljes mértékben Heidi Swapp kihívása kapcsán készített 30-fotót magába foglaló albumom alapján készítettem. Eredetileg ahhoz találtam ki ezt a struktúrát, de mivel annyira bevált, úgy döntöttem, ezt az albumszerkezetet fogom az idei karácsonyvárásunkról szóló albumhoz is használni. Annyiban tér el a múltkori bejegyzésben írtaktól ez az album, hogy itt kétoldalas scrapbookpapírokat használtam, abban pedig egyoldalasakat. Bemutatom mit kellett ehhez módosítanom. Olvass tovább!


A hozzávalók

Karácsonyi téma lévén, célirányos voltam - csupa karácsonyi témájú kiegészítőt és egy karácsonyi papírkészletet választottam az albumhoz. A Kaisercraft Home for Christmas kollekciója nagyon én vagyok, úgy érzem, a színei, a motívumkészlete, a maszatolások itt-ott, a textúrái és a kontrasztos mintái, színei teljesen passzolnak az ízlésemhez. További kiegészítők még karácsonyi (kínai) matricák és washi-matricák, egy filcből vágott adventi számkészlet, valamint az általam összerakott Fotó Bingó volt. Mindezek mellé, egy kis pihenőként a szemnek, bordó egyszínű kartont tettem. Ugyanezt a bordó színt sikerült egy vastagabb, szőtt, pamut tweed-szalagon is megtalálnom, így nem volt kérdés, hogy ez lett az albumot lezáró díszítőszalag is.


A borító

Az immáron könyvnek kinéző kis albumom külső borítóját a sarokmintázatú papír adta. Tetszett, ahogy különféle karácsonyi motívumok, jelek vannak egy kis zsinegre felcsipeszelve. Lehet, hogy nem készítek címfeliratot sem rá, hanem majd betűmatricából ragasztok az album gerincére egy Advent 2015 feliratot.
Nekem nagyon tetszik így egyszerűségében a bordó-vajszín kombináció. Külön örültem, ahogy az előbb is írtam, hogy ráleltem a szalagos dobozomban erre a vastagabb tweed-szalagra, mert hasonló a texturája azokhoz a nyomtatott (sík) motívumokhoz, amik a papíron itt-ott megjelennek, csak épp, ez három dimenziós.



Az album lapjai

Az album szerkezete teljesen megegyezik a fent linkelt 30-fotót befogadó, szintén harmonikába hajtogatott lapokból álló albuméval. Azaz van 30 oldal, amelyeket háromba hajtott 15,25 cm magasságúra vágott scrapbookpapírokból ragasztottam össze, mindegyik oldalon van egy zseb, és az egész harmonika bele van ragasztva egy saját kezűleg kötött könyvborítóba, amit egy szalag fog össze.

Minden egymást követő oldalt másik scrapbookpapírból készítettem, de a múltkoritól eltérő módon, itt most nem egyoldalas papírokat használtam, hanem kétoldalasat. Ami azt jelenti, hogy nem kellett az első 8 papír összeragasztása után (fenti képben 1-15 oldal), miután az utolsó blokkot visszahajtottam, ismét 8 másikat ráragasztani ennek a hátuljára, hogy mintás legyen az az oldal is (16-30 oldal), mert a kétoldalas scrapbookpapírok mind a két oldalán minta van.

FONTOS! Ha most egy mukkot sem értesz abból, amit az előbb írtam, ne ijedj meg. Inkább olvasd el az eredeti bejegyzést, majd térj ide vissza és érteni fogod:
Hogyan készíts 30-fotós albumot sajátkezűleg könnyen és gyorsan?
Tehát, fogtam (az előző albumhoz képest) 8 helyett 4 db scrapbookpapírt, félbevágtam őket, és meghajtottam 11 és 22 cm-re. Így lett 8 db hajtogatott lapom. De, ahelyett, hogy a maradék 8 cm-es részhez ragasztottam volna a következőt, mint a múltkor, ezt a sávot minden oldalnál lekeskenyítettem, hogy csak egy 2 cm-es rész maradjon meg a 22 cm-es hajtásvonal mellett (az eredeti 8 cm-esből). Ezt a 2 cm-es sávot láttam el kétoldalas ragasztóval és így ragasztottam egymás mellé a 8 db meghajtogatott papírt.

Az első 15 nap lapjainál nem látszanak a ragasztások, mivel azok a hátoldalra kerültek.

Ezután, ahogy az előző albumnál is, az utolsó lapot visszahajtottam és ráragasztottam a másik oldalára (kvázi átfordultam a harmonika másik oldalára). Ez lett a 16-os oldal. Innentől egy pici kozmetikázás történt. Ugyanis, nem minden papír hátulja tetszett nekem.


Azokat az oldalakat, ahol nem tetszett a papír hátulja, lefedtem egy-egy, másik papírból kivágott, félbehajtott, 11x22 cm-es téglalappal (hiszen két lapon keresztül látszott a hátuljuk).



Ahol pedig tetszettek, ott pedig azok a bizonyos 2 cm-es papírcsíkok kandikáltak ki, aminek segítségével össze lettek ragasztva. Ezeket szintén egy-egy 2x11 cm-es darabbal ragasztottam le, amelyeket a levágott (most már csak 6 cm-es) darabokból vágtam ki, s ragasztottam rá az eltérő sávokra. A legjobb az volt, hogy szinte mindenütt folytatni tudtam az eredeti mintát, nem is látszik nagyon az apró trükk.

Díszítések

Nos, ez a rész azért még várat magára, hiszen a fotók beragasztását követően fog kiderülni, hogy hol vannak a képeken olyan üres területek, amik még elbírnak egy kis pluszt. Azonban a zsebeket már szerettem volna feldobni valami karácsonyi dekorral. Így minden egyes oldal kapott vagy egy fehér vagy egy piros mintás zsebet (ugyanannak a papírnak az egyik és másik oldala). Felváltva ragasztottam őket egymás után az oldalakra. 1-15 napig a piros zsebek kerültek jobboldalra, 16-24-ig (igen, nem számoztam végig, a karácsonynak több lapot hagytam, szám nélkül) pedig a pirosak kerültek baloldalra.

A kis címkematricákat aszerint ragasztottam a zsebekre, hogy milyen az alapszínük (ld. fenti képek). Piros zsebekre a krémszínű, a fehérekre pedig a piros alapszínű matricák kerültek. Nem variáltam túl, vettem 4 egyforma matricacsomagot, amibe 4 különböző címke volt és egyfajta ritmust követve, minden ötödikre ugyanazt a matricát ragasztottam. Ez a monotónia, ha lehet ezt mondani, a fotók bekerülése után már senkinek nem fog feltűnni (előre tudom). :)


Az adventi számokat imádom már most rajta, ezek filcből vannak és szuper, hogy ahogy a textil felülete elüt  picit fényes matrica és a teljesen matt papírok textúrájától.

.........

Én így adaptáltam az eredeti (saját) ötletemet erre a témára. Örülök, mert most teljesen lelkes vagyok, hogy már csak a napi fotózást kell betartanom, előhívatni a képeket, kinyomtatni a képaláírásokat és beragasztva őket máris készen lesz az albumom. Másodszorra készítve már sokkal gyorsabban ment, sőt, ami a múltkor még kínszenvedés volt (a 30 zseb meghajtogatása és felragasztózása), azt most elég gyorsan, kb. fél óra alatt meg tudtam csinálni, mert 6-osával egyből beragasztottam őket, és ettől haladósabb volt és látványosabb is. Mindig tanul az ember, akár saját magától is. :)

Remélem, hogy vannak köztetek páran, akik szintén hasznosítják a fent leírtakat! Izgatottan várom, vajon hányan készítenek ilyen albumot idén?

Köszönöm szépen, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések