Összefoglaló: Mixed-media hétvége Pentart termékekkel a Villa Filia-ban

Kedves Olvasóim!
Az elmúlt hétvégét megint Szlovákiában a Villa Filia családi panzióban töltöttem. Ez volt a második bentlakásos alkotós workshop, amit ott tartottam - most a vegyes technika, azaz a mixed-media technika került a foglalkozásokon a középpontba. Erről a jó hangulatban eltöltött két napról szól beszámolóm, szeretettel ajánlom figyelmetekbe.
A képek kattintásra megnyílnak nagyban.
Az idő ismét kegyes volt hozzánk, verőfényes reggelen érkeztem meg az Ekecstől pár kilométerre fekvő barátságos tanyára. Szeretek ide megérkezni. A hely szelleme annyira meleg, hogy szinte átrepíti az embert egy másik dimenzióba. Béke, vidámság és nyugalom veszi körül az embert, kedves régi tárgyak, melyek Gabi, a tulajdonos ízlését, s keze munkáját dicsérik, az idő itt megáll - s tök mindegy, hogyan robog, nincs sietség, csak hömpölyögjön, ahogy akar - mi jól elvagyunk alkotómunkával és kedves beszélgetésekkel magunkban. Ezt tapasztaltam az első alkalommal is, amikor a Scrapbook hétvégén náluk jártam májusban, s most is. Ez alkalommal kisebbik fiam is mellém szegődött. ♥

Most nem scrapbook projektekkel érkeztem, mert a májusi alkalom végén abban maradtunk, szívesen kipróbálná a társaság a vegyes technikát is. Örömmel kezdtem neki a tematika kidolgozásának, hiszen az elmúlt két évben egészen közel kerülhettem ehhez az irányzathoz a Pentacolor révén.

Most erre, a korábbi együttműködésből már megismert és megszeretett termékkörre alapozva építettem fel a hétvége foglalkozásait. Így lett ez a Mixed-media foglalkozások Pentart termékekkel c. új tanfolyamsorozatom első alkalma.

Néhány kisméretű projekttel kezdtünk, három ruhacímke alakú kártyát (tag-et) készítettünk. Többlépéses feladat volt, a célja az volt, hogy elkezdjünk ismerkedni a felhasznált kreatív vegyszerek tulajdonságaival és azzal, hogy milyen hatásokat is lehet velük elérni.

A második foglalkozáson üvegképet készítettünk - kipróbálhattuk milyen eredménye lesz, ha a színeket vegyítjük egymással, kivonjuk őket és aztán még hozzáadunk egy keveset... Játékos, elmélázós, érdekes gyakorlat volt. Szépséges alapok születtek, melyekre aztán egyedi megoldásokkal kerültek fel a díszítőelemek és címfeliratok - ki-ki, amilyen hangulatban volt éppen vagy akinek szánta a munkáját (akár önmagának is!), aszerint folytatta.

A délutánt régi könyvek borítójának díszítésével folytattuk. Különös élmény volt számomra is kedvet csinálni ahhoz, hogyan tekintsünk a régi könyvekre eztán úgy, mint "kreatív alapanyagra". Ezzel az érzéssel korábban nekem is meg kellett barátkoznom, de ma már könnyen megy. Úgy éreztem, a hétvége kedves résztvevői is hamar belelendültek a könyvek átváltoztatásába. Finom vacsoránk elfogyasztása után még maradt egy kis idő arra is, hogy este megmutassam a könyvszobor-hajtogatás technikáját. Ez nem képezte az anyag részét, hiszen fent van minden az interneten - én csak közelről megmutattam lassan és közben magyarázva. :)


Ezután jött a vasárnap, a záróprojekt. Úgy gondoltam, az előző napi alapozás, a kreatív alapanyagok kipróbálása és viszonylag szabad alkalmazása kellően lelazítja és bemelegíti a társaságot egy összetettebb, sok-sok réteget és díszítőmegoldást tartalmazó projekt elkészítéséhez. Az eredményeket látva, ez azt hiszem, sikerült. Egy tavasszal készített munkámmal, egy vászonalapra készített kollázzsal érkeztem, s mire az ebédidő eljött, a foglalkozás résztvevőinek kezei között - eltérő vonalvezetésű, sokszor más-más színű, de - igen hasonló alkotások születtek. Nagyon jó volt végignézni az elkészült munkák sokaságán, jópár fotót készítettem. ♥


A hétvégét ebéddel, s rövid beszélgetésekkel zártuk. Én sem jöttem el üres kézzel, ajándékokat is kaptam! Ezt a szép angyalt Katikától kaptam - párja ólomüvegből készítette. Gabitól pedig finom Levendulás és Rumos szilvás lekvárokat kaptam, amit ott a tanyán termelt alapanyagokból készített, hmm.... nyami, legszívesebben kanállal megenném egyből mindet! Nagyon szépen köszönöm mindkettőtöktől!
Itt szeretném megköszönni ismét a vendéglátást, a szervezést, a résztvevőknek pedig, hogy eljöttek! Nagyon jól éreztem ismét magam veletek - s Balikám is, aki szintén remekül szórakozott!
Akkor, ahogy megbeszéltük, a tavasszal, ha sikerül, visszatérek - ezúttal ismét scrapbookos projekttel.
A blog olvasóinak pedig örömmel jelzem, hogy ha szeretettetek volna eljönni erre az alkalomra de most nem volt módotokban, akkor figyeljétek a híradásokat (vagy iratkozzatok fel a Scrapbook Hírlevélre), mert ezt a workshopot Magyarországi helyszínen is meg fogom hirdetni a közeljövőben.

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Szeretettel üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések

Rucola Designs üzenete…
Csodás alkotások születtek, gratulálok!