Mixed media vászonkép - StencilGirl Talk #2

Kedves Olvasóim!
Májustól kezdve, összesen 4 alkalommal olvashatók vendégposztjaim az amerikai StencilGirl Products sablongyártó és forgalmazó cég blogján. Ez most a második bejegyzésem összefoglalója, ami Júniusban jelent meg, csak itt, a blogon még nem mutattam. Mivel a blog, maga angol nyelvű, jelen bejegyzésben rövidített formában magyarul is megosztom a cikket. A részletképekért látogassatok el az eredeti bejegyzéshez, a cikk végén található linkre kattintva.






A vászonkép elkészítésére Carolin Dube: Words stencilje inspirált. A szövege, mely tele van motiváló és elgondolkodtató mondatokkal, nagyon megtetszett és úgy gondoltam, jól mutatna itthon, szívesen néznék rá gyakran. Ehhez a szigorú, vonalas mintához kellett valami olyan, ami görbéket és virágokat is tartalmaz, ami oldja a szabályos formát. Ezért választottam Traci Bautista: Tropical Floral stenciljét. Rögtön egy mezőt képzeltem el, sok virággal, s a mező fölött rendszerint, májusban fecskék repkednek, így kézenfekvő volt, hogy Tracie Lyn Huskamp: Swallows stencilje jó szolgálatot fog tenni. 

Nézzük csak, milyen hozzávalókat választottam a vászonképhez? Év elején készítettem néhány könyvszobrot, így volt néhány maradék, megsárgult, régi könyvlapom. Ezek képezték a majdani kép alapját. Egy csillámos felületű kartont és maradék scrapbook kiegészítőket is odakészítettem, de ezen kívül csak különböző Pentart termékek és stencilek játszottak szerepet a végső kép kialakulásában.

A részleteket az angol nyelvű blogjbejegyzésben találjátok, de az alkotási folyamat röviden összefoglalva, így zajlott: a keretre feszített vászonra Pentart Gélpasztával rögzítettem a könyvlap-darabokat, majd egy vékony, lazúrosan felkent Pentart Alapozó paszta (gesso) rétegre szivacsecsettel hordtam fel kék és zöld akrilfestékkel foltokban a színeket. Ezt követően fehér akrilfestéket vittem fel egy különleges eszköz, a Groove segítségével a stencil finom szöveges mintázatán keresztül a már megszáradt, festett rétegekre. Amíg száradt a stencilezett réteg, ugyanezzel az eszközzel fekete akrilfestékkel virágmintákat stencileztem további könyvlap-darabokra, ollóval kivágtam azokat és ráragasztottam a képre. A vászon felső sarkába texturált felületet képezve spatulával, fekete akrilfestéket használva fecskéket stencileztem a tavaszi égboltra. Végül Pentart Glitterpaszta, pasztellkréták, tintapárnák és zselés toll segítségével színeket és kontrasztot, azaz életet leheltem a képbe. Utolsó simításként a kép megkapta a címét is: 3D ragasztóval emeltem ki az "it's worth it" (megéri) feliratot. 








Íme néhány részletfotó az elkészült vászonképről,
de még több kép az eredeti bejegyzésben,
itt a képek alatt. Kattintsatok át!



Szeretnél tőlem scrapbookozni tanulni? Szívesen vásárolnád meg a vászonképhez használt mixed-media hozzávalókat? Akkor jó hírem van. Folyamatosan tartok scrapbooktanfolyamokat és egy-két napon belül újra teljes gőzzel üzemel majd a jelenleg próbaüzemben futó webáruházam is, mely az összes, scrapbookozáshoz kapcsolódó termékben segít majd eligazodni. Kérj értesítést az indulásról és iratkozz fel itt, ha még nem tetted meg: Scrapbook.hu

Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések