Rapid Húsvéti képeslap készítése scrapbooktechnikával

Kedves Olvasóim!
Először is, mindenkinek aki ma, e bejegyzés közzétételének napján (és másnapján) olvassa írásomat, áldott, békés, örömteli és vidám Húsvéti Ünnepeket kívánok, sok szeretettel! Hát, nincs jobb dolgotok, mint az én blogomat olvasni? Nahát... ez kedves és köszönöm. Most egy olyan képeslapötlettel jövök, mely viszonylag gyorsan elkészülhet s, az ezen alkalmazott technikákat scrapbookoldalra is transzformálhatjátok. Jó olvasást a bejegyzéshez és - stílusosan - hátha kedvet kaptok, hadd kívánjak még egyszer scrapbookalkotásban gazdag, vidám ünnepet!

A képeslapot egy - időközben már csak nagyon kevés helyen kapható - scrapbookpapír-kollekció ihlette, Maggie Holmes Sundrifter készlete (amit Juli barátnőmtől kaptam, ezúton is köszönöm szépen!). A színei, mintázata a tavaszt idézik számomra, s mivel valami egészen Húsvéti hangulatot akartam gerjeszteni legújabb képeslapommal, ez kapóra jött. Az egyik papírban a fű zöldjét, a másikban az ég kékjét láttam meg. El is döntöttem, ezt a kettő dolgot, így ez lett az egésznek a kiindulási alapja. Ezután mi más ihletet nem keresett a tavasz után vágyakozó lelkem, mint azt, hogyan tehetnék én erre a háttérre virágokat, virágokat, virágokat?  S, mindezt hogyan hozzam össze a tojással, meg a Húsvéttal? Ennek eredményét láthatod megvalósulni.


Lássuk, hogyan készül, lépésről-lépésre! Mivel nem fotóztam az egyes stádiumokat alkotás közben (mert siettem), ezért a megfelelő lépések mellett a hivatkozott részek képét láthatod. A képek kattintásra megnyílnak nagyban.
  • Levágtam a zöld tűpettyes papírból egy 4-5 cm-es sávot, s módszeresen elkezdtem az egyik felétől kezdve bevagdosni. Lassú munka, de megéri. Kb. negyed órába telt, míg kvázi élethű fűszálakat vágtam ebből a papírcsíkból. Hol görbén, hol egyenesen, hol a csúcstól kiindulva ferdén vágtam, ahogy az a fűszálakra jellemző. Néha megfordítottam, hogy lássam, jól mutatnak-e. Nekem tetszett a végeredmény.
  • Kikészítettem még Tim Holtz Walnut stain (diótinta) árnyalatú Distress tintapárnáját, amivel kivágás után árnyaltam a fűszálak végét, s a zöld papírcsík maradék három, egyenes oldalát is. Ugyanígy tettem az éghez választott papír három oldalával is, azokat is árnyaltam.
  • A két papírt ráragasztottam (ugyancsak Maggie Holmes egy másik papírkészletéből származó barna pöttyös papírjára), úgy, hogy a fűszálakat csak alul rögzítettem, felül pedig gyengéden visszapöndörítettem a szálakat, az ujjaim közé csípve azokat. A kész panelt ráragasztottam egy tojáshéj színű, félbehajtott scrapbook háttérpapírra, s ezzel kész volt a képeslap alapja.
  • Következett a képeslap fő díszítőeleme, a tojás. Ehhez sima fénymásolópapírból kivágtam egy tojásformát sablonnak, majd ráfektettem egy olyan papírra az eredeti papírkészletből, amely telis tele volt rajzolva virágokkal és körberajzoltam a formát.
Tipp: Sok ilyen papír létezik a különböző scrapbookpapír-kollekciókban, amelyek nem színesek, hanem egy színnel vannak nyomtatva - de, mi magunk is kialakíthatunk ilyen felületet bélyegzéssel, merészebbek és nagyon ügyesek pedig saját maguk is rajzolhatnak ilyesmit. 
  • Miután kivágtam belőle a tojásformát, előszedtem az akvarellceruza-készletemet, s elkezdtem kiszínezni - mint az óvodában - a virágokat. A színezés után fogtam egy ecsetet, s enyhén nedvesítve, egybemostam az azonos árnyalatú részeket, s máris megvolt a (majdnem) saját magam készítette virágözön!


  • A virágok kaptak egy fehér zseléstoll árnyalatot a közepükbe és  erőteljes kontúrt fekete 3D tollal. Nekem így jobban tetszett, mint anélkül. Nem bántam meg.
  • Száradás után újra a tintapárnához nyúltam: körben a tojás szélét, illetve a kiszélesedő, alsó harmadát barnítottam - ezáltal hoztam még inkább egy árnyalatúra a képeslap többi részével a nagy, harsány díszítőelmet.
  • A tojásra ráragasztottam egy keskeny szalagot, rajta egy masnival (a szalag széleit a tojás alá rejtettem), majd enyhén domborúra pöndörítve, 3D ragaszótpárnákkal rögzítettem a kész panel közepére, a fűszálak közé bújtatva a hipernagy, aprólékosan díszített hímes tojásomat. :)

A tojásos képeslap azóta már átadásra került, ez a fotó már ott készült, ahová szántam. :)



Egy ilyen képeslapot Te magad is elkészíthetsz ha van otthon ilyesmi scrapbookpapírod vagy, ha letöltesz bármilyen színezőnek szánt mintát és kinyomtatod magadnak. A színezést már az óvodában megtanultuk, szerintem most is menni fog. Díszíthetsz ilyen módon scrapbookoldalt is, az akvarellceruzákkal nagyon szép, kézműves hatást lehet elérni. Szeretettel ajánlom Nektek ezt a technikát. A reklám kedvéért, én Derwent márkájút használok.

Örömteli Húsvétot kívánok!
Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések