Tavaszi képeslap pitypang stencillel

Kedves Olvasóim!
Ebben a bejegyzésben egy tavaszi témájú képeslap elkészítését mutatom be lépésről-lépésre. Bár én most Húsvéti szöveggel nyomtattam, ezt az üdvözlőkártyát bárki bármilyen szöveggel feliratozhatja, s így nem csak Húsvétra, hanem születésnapra, névnapra vagy akár Anyák napjára is elkészíthető. Egy biztos: az összeállítása nem bonyolult, ha követed a lépéseket és a tanácsaimat, sikerélményed lesz, s biztos, hogy az ajándékozottnak is nagy örömöt fogsz vele okozni. Lássuk, hogyan készült!
A következő termékeket használtam: egyszínű, texturált karton, háromféle színben (én natúr barna, bézs és fűzöld kartont választottam), Stamperia stencil (KSG186), Pentacolor matt akrilfesték (fehér), Pentacolor Texure spray (sárga), Pentacolor viaszpaszta (arany), Ancient Page bélyegzőtinta (Lime), DMC hímzőfonal (fűzöld), pillangós szilikonbélyegző. Ezen kívül még egy fehér, nyomtatóba való papírt is jó, ha kikészít az ember. No, és most menjünk végig a lépéseken! Az alábbi részletfotók kattintásra megnyílnak nagyban.

  • Először a három egyszínű karton közül az egyiket félbe hajtottam (A4-es méretű volt), majd a másik kettőt ehhez hozzászabtam. Eldöntöttem a sorrendet, majd a képeslap borítójának méretéhez képest 0,5-0,5 cm illetve 1,5-1,5 cm-re keskenyebbre szabtam a másik két kartont. Egymásra téve látszik, hogy így az egyik papír kb. 0,25 cm-es, a másik 0,75 cm-es keretet képez. A papírokat még nem ragasztottam egymásra.
  • Ezután a legfelső (nálam fűzöld színű) kartondarabot az asztalom lapjához rögzítettem maszkolószalaggal. Igyekeztem úgy felragasztani a maszkolószalagot, hogy mindenütt párhuzamosan fusson a papír szélével, illetve mind a négy oldalon közel azonos részt fedjek le.
  • A maszkolt felületére zöld színű tintával egyenletesen bélyegeztem egy nagyméretű pecséttel. Csak egy általános mintázatot szerettem volna kialakítani, ezért nem kontrasztosabb színt választottam.
  • Ezután akrilfestéket és száraz szivacsot használva pitypang mintát stencileztem a felületre. Úgy helyeztem a stencilt a borítóra, hogy a pitypang közepe a jobb felső rész sarka közelébe kerüljön.
  • Amikor megszáradt, akkor ugyanoda visszahelyeztem az elmosott és megszáradt stencilt, és a pitypang közepét sárga színű textúra spray-vel színeztem.
  • Megint vártam egy kicsit, amíg megszáradt a textúra spray, addig elmostam a stencilt és megszárítottam. Nem voltam elég türelmes, így picit belenyúltam a textúra spray-be. Ez látszik majd a közeli fotókon. Engem már nem zavar, remélem, Téged sem. :) 
  • Ezt követően, hogy dimenziót adjak a virág közepének, arany színű viaszpasztát és puha ecsetet használva árnyékoltam a szálak tövét, s a virág közepét.
  • Hagytam megszáradni, majd eltávolítottam a maszkolószalagot és egymásra próbáltam a három réteget. Kíváncsi voltam, hogy mutatnak egymáson. Tetszett.
  • Szerettem volna további textúrát is kialakítani a felületen, ezért úgy döntöttem, még az elején, hogy lesz varrott része is a képeslapnak. Ezért, a maszkolószalag által mintamentesen megőrzött sávba egy vonalzó mentén hímzőtűvel egyenlő távolságra lyuksort alakítottam ki, egy filcre fektetve a kartont. Az osztott hímző 2 szálát befűzve aztán, fel-le varrogattam, végig a képeslap alsó részén, majd a két oldal alsó felén, különböző magasságig. Amikor végigmentem, visszafordultam, s a köztes helyeket is kitöltöttem öltésekkel. Így tulajdonképpen hamis száröltést "hímeztem" a papírra. Amikor elfogyott a fonal, nem kötöttem csomót, hanem washi tape-pel rögzítettem a hátoldalán (ne tévesszen meg a bélyegzett felület, a bélyegző színét kipróbáltam a papír hátoldalán, ezért látszanak a pillangók a washi tape-es oldalon is).
  • Végül, kiválasztottam egy szép, írott betűtípust a Dafont.com ingyenes betűkészlet-arzenálból, kinyomtattam a szöveget ("Szép tavaszt, vidám Húsvétot kívánunk!") jó nagy sorközzel a papírra, zászlókat vágtam belőlük, majd 3D ragasztóval, úgy, hogy kissé hullámozzék, mintha fújná a szél, felragasztottam a képeslap bal alsó sarkára. 
  • Utolsó előtti lépésként a három réteg papírt egymásra ragasztottam, így kialakult a képeslap borítója.
  • Végül, belülre még két pici "ejtőernyőt" stencileztem fehér akrilfestékkel.





Ha szívesen megtanulnád ennek a képeslapnak az elkészítését, személyes tanfolyamon vagy otthoni tanulós módszerrel (online formában), esetleg ezekre a hozzávalókra szükséged lenne, itt jelezheted nekem 2016. március 25-ig és ezt követően értesítelek a lehetőségekről.* A tanfolyam annyival több, mint ez a leírás, hogy bővebben mesélek nemcsak a hogyanokról, hanem a miértekről is... Íme 5 beindító kérdés. Tudsz rájuk válaszolni?
  • Mi a titka a stencilezésnek, hogy szép legyen a minta?
  • Hogyan terveztem meg ezt a kompozíciót és miért pont ilyen lett?
  • Milyen különböző texúrákat alakíthatunk ki egy képeslapnál és miért?
  • Hogyan készülnek a lobogó zászlófeliratok?
  • Milyen rétegekből épül fel a látvány és miért?


Személyes tanfolyam - egy ilyen képeslap elkészítését szeretném személyesen megtanulni.
Otthon végezhető (online) tanfolyam - egy ilyen képeslap elkészítését videóleckék alapján, otthon szeretném megtanulni
Termékcsomag - szükségem lenne egy ilyen képeslap elkészítéséhez a hozzávalókra.

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

*Egyelőre igényfelmérést végzek. Kellő számú érdeklődő esetén tudom megírni a konkrétumokat.

Megjegyzések