Ajándékok, mixed-media alkotások és tanfolyamok

Kedves Olvasóim!
Az elmúlt két hét nem telt el eseménytelenül alkotás szempontjából sem: kidolgoztam egy teljesen új tanfolyamot, készítettem két meglepetést a családomnak, családi események, iskolai versenyek, hokimeccsek tarkították napjainkat. Ráadásul a háttérben két olyan dolog is szerveződni látszik, amiről még nem mesélhetek, de látványos lesz, ha már majd, igen (kivételesen nem a honlapra célzok). Szóval, ennyi történés után, ma reggel, amikor befejeztem egy új kártyát, rájöttem, annyi minden összegyűlt már, hogy ideje egy új bejegyzésnek.

15 évvel ezelőtt választottuk társnak egymást a férjemmel, s ugyanaznap ünnepeljük a 14. házassági évfordulónkat is, tekintve, hogy az első évfordulónkon tartottuk a polgári esküvőnket. Ennek emlékezetére készítettem egy vászonképet, mixed media technikával. Használtam egy rakat Pentart terméket (Alapozó pasztát, akrilfestéket, viaszpasztát, gélpasztát, 3D lakkot) és mást is (zselés tollakat, olajpasztell-krétát). Szeretem. A vászonképet is. :)

Erről a vászonképről még hallani fog, aki követi a blogomat vagy a Facebook oldalamat.

Matyi édesapja 75 éves lett, ezért egy különleges ajándékkal készültem számára. Mivel - aki ismeri, tudja róla - hogy élete nagy részét a Református Egyház környezetében töltötte, szívvel-lélekkel szolgál az újpesti gyülekezetben presbiterként, ezért, úgy éreztem, mi sem lenne jobb alap, egy könyvszobor elkészítésére, mely e szép kort hivatott kifejezni, mint a Református Énekeskönyv egy példánya, mely telis tele van dicsőítő énekekkel. :)


Fogtam hát egy régi példányt, s az interneten számos helyen fellelhető oktatóvideó alapján meghajtogattam életem első könyvszobrát. Nem volt egyszerű - bevallom -, de, amikor ráéreztem az ízére, már könnyen ment. 4 órát vett igénybe, a képeken is látszik, hogy a 38-től a 409-as oldalig hajtogattam meg, ez 185 hajtást jelent. Azért, hogy még jobban kijöjjön a minta, ebben az apró, kb. 12 cm magas könyvben, arany színű Pentart viaszpasztával emeltem ki a mintát. Ugyanezzel a festékanyaggal antikoltam a könyv borítóját is. A szalagot azért ragasztottam bele, hogy ne nyíljon jobban szét a könyv, mert akkor nem lehet kivenni a mintát. A minta: M 75 - mármint, ami azt jelenti, Mátyás 75 éves. Sikerült örömet okoznom.

Kis érdekesség - Nagy öröm tölti el a szívemet, mert az elmúlt két hétben a kisfiaim révén szétbüszkélkedhettem magamat. Amúgy is büszke vagyok rájuk, alapból akkor is, ha nem érnek el éppen valamiben kimagasló eredményt. De, most, valahogy úgy összejött, hogy csak kapkodtam a fejem. Márkó, aki nagy hokis, s hétről-hétre fizikailag végighajtja a napokat és hétvégéket (társaival együtt) a tanulás mellett, most az iskolában is remekelt. Eljutott német nyelvből és magyar irodalomból is a kerületi versenyre. Előbbiben szép eredményt ért el, utóbbiból pedig a negyedik helyet szerezte meg prózamondásban. Úgy mondta Móra Ferenc: A király kenyere c. meséjét, hogy csak na! Balázskám, aki egyelőre most egy kicsit pihenteti rajztudását, szintén a szereplésben remekelt. Az iskolai kulturális fesztiválon, nemcsak az osztály által előadott színdarab egyik főszerepét (a Pimpáré-ban a királyt) alakította. Az a megtiszteltetés ért bennünket, hogy a fiú műsorvezetői tisztet is őrá osztották.

A mai munkám pedig ez a címke, néhány részletfotóját is megosztom, azt is leírom, hogyan készítettem. Ha megfigyelitek, a jobb alsó sarokban egy védett helyen lévő apró fészket láthattok rajta (benne négy pici arany tojással) balra fent napsugár kandikál, mely a fészket tartó faág törzsén is megcsillan. Az angol felirat ezt jelenti magyarul: Most már védett helyen.

Az elkészítés lépései:
  • Először a sörkartonból kivágott címkét lealapoztam fehér Pentart Alapozópasztával (gesso).
  • Ezután Tim Holtz Walnut stain árnyalatú Distress tintájával antikoltam a címke széleit, majd Heidi Swapp famintázatú bélyegzőjével (Hello Today Background Woodgrain), famintázatot bélyegeztem rá.
  • Rögtön ezután az Ildi barátnőmtől kapott tissue wrap (tkp. mintás, zsírpapírszerű vagány cucc) papírból kitépkedtem néhány motívumot és Rayher dekupázsragasztóval felragasztottam az alapra.
  • Majd jött a térbeli motívum, amivel jó sokat szórakoztam, minden értelemben. Világoszöld Pentart Texure Spray-t és Heidi Swapp ágacskás stenciljét használva (Stencil Set Bird) ágakat varázsoltam a fészek köré.
  • Az ágakat Rayher fekete 3D tollal, Uniball fehér lakkfilccel és Derwent akvarellceruzával emeltem ki a háttérből.
  • A címke aljára odakívánkozott egy kis darab kék scrapbookpapír (Studio Calico Memoir), hát odaragasztottam.
  • Ezután kellett egy kis csillogás, fény, öröm is, az enyhén depressziósba fordult színpalettába, így úgy határoztam, beletúrok abba a dobozomba, amiben azokat a dolgaimat tartom, amikkel valamilyen csillogós hatást tudok elérni a felületen. 
  • Került így a címke bal felső és jobb alsó sarkára arany színű Pentart paszta, melyet száradás után egy kis arany színű Pentart Viaszpasztával is átsimogattam, továbbá a fészekaljban lapuló négy tojáskát arany színű Pentart Csillámtollal színeztem meg. Bár, olyan kevés csillám jött ki a tubusból, hogy inkább nyakon öntöttem szintén arany színű Rayher ultrafinom csilllámporral, ami a csillámtoll ragasztóanyagába szépen beleragadt.
  • Egy Yabo csőszegeccsel kiemeltem a címkébe vágott lyukat, amin két díszzsineget fűztem át.
  • Végül pedig fekete kartonra írtam fehér Rayher 3D tollal a feliratot, körbevágtam, s 3D ragasztópárnákkal rögzítettem a címke bal oldalára.
Az alábbiakban láthatod a fent leírt folyamat eredményét közelről is. A képek kattintásra megnyílnak jó nagyban.



Végül, de nem utolsó sorban, két szuper tanfolyamot szeretnék a figyelmetekbe ajánlani. Mindkettőn találkozhattok velem. Az elsőt már ismerhetitek, Skita Erikával tartjuk ismét, aki az Értsünk szót honlapról lehet ismerős számotokra. A tanfolyam címe: Érzelmi útikalauz (nem csak stopposoknak). 2015. március 22-én várunk minden kedves, kisgyermekes édesanyát - és édesapát - akinek van kedve összeállítani egy különleges eszközt scrapbooktechnikával. Ez az eszköz a családon belüli kommunikációt segítheti elő, mégpedig a gyermekek érzelmeinek jobb megértését - saját maguk és szüleik számára is!

A másik tanfolyam pedig egy újdonság! Életem első külföldi színhelyen megrendezésre kerülő, kétnapos, bentlakásos tanfolyamra hívlak és várlak Benneteket: a szlovákiai Villa Filia meghívására 2015. május 16-17-én egy 5-workshopból álló scrapbook hétvégére. Nagyon sokat készültem erre a workshopra. Egy teljesen új tematikát dolgoztam ki. Ezt a programot alapvetően azoknak ajánlom, akik még nem találkoztak eddig a scrapbooktechnikával vagy már láttak ilyen alkotásokat, de még nem gyűjtötték össze a bátorságot, hogy maguk is hozzákezdjenek. A másfél napos tematikát úgy építettem fel, hogy az átfogó elméleti előadásnak és a négy gyakorlati foglalkozásnak köszönhetően bárki kedvet kaphasson a kreatív albumkészítéshez, s mindenki jókedvűen és sikerélménnyel zárja a hétvégét. A résztvevők négy szépséges alkotással fognak távozni, s azonnal büszkélkedhetnek a családjuk és barátaik körében! Szeretettel várjuk a jelentkezőket. Jelentkezés, illetve a rendezvényről további információk az info@villafilia.sk e-mail címen!


Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések