Írországi emlékek 3. Utazós album

Kedves Olvasóim!

Az írországi emlékek megörökítését bemutató bejegyzéseimben utaltam rá, hogy nem sokára jövök az utazós albummal is. A digitális scrapbook oldalakat és egy minialbumot már megosztottam, s ma felvettem egy videót, amiben gyorsan átlapozom az albumot. Nagyon szeretem ezt az albumot, nem csak azért, mert szívemnek oly' kedves emlékeket idéznek fel bennem, hanem azért is, mert extramód élveztem a készítését is, mindjárt olvashattok erről bővebben.


Magáról az albumról közeli felvételeket egyelőre nem tudok mutatni, mert (hujujuj!) készül a második,  scrapbook témájú könyvem, a Cser Kiadó jóvoltából, s ez a projekt is szerepel benne. Viszont az utazáson készült fényképeinket megosztottam a Facebookon, ebben az albumban.

A ráhangolódást segítendő, beszúrtam ide egy másik kis minivideót is, ebben csak néhány digitális oldal szerepel, de teljesen visszaadja a Malahide-i strand hangulatát (Ugye, Andi? Ugye, Ági?), plussz a zenéje is jó, 30 mp... Alert: Vigyázat, kicsit hangos.... :)


Most pedig lássuk az albumot. Az album alapját az utazás előtt készítettem el, méghozzá extragyorsan. Ezt a Scrapbook.hu Kreatív Csapatának egyik tagja, Hutás-Tóth Diána révén sikerül véghezvinnem, akivel egy kreatív napot töltöttünk együtt júniusban. Inspiráló volt számomra, ahogy láttam őt alkotni, s engem is belevitt ebbe a sebességbe, pedig jómagam elég lassú scrapbookosnak számítok. Szeretem órákig vagy napokig tervezgetni az alkotásaimat. Itt nem így történt. Miközben én az alábbi albumot állítottam össze, ő ezt készítette.

Villámgyorsan (na jó, néhány óra alatt, de akkor is, a végeredmény számít), még aznap összeállt az album alapja, amit ott rögtönözve találtam ki. Egy-egy nagy méretű oldalpár, egy-egy kis méretű oldalpár, itt-ott néhány boríték, mindez füzetekbe összefűzve és egy chipboardból kivágott albumborítóba belefűzve. Washi tape és baker's twine (pékzsinór) a barátaimmá váltak rettentő gyorsan, no és, persze a szépséges Et Cetera papírkészlet, ami utazós albumokhoz szerintem a legideálisabb választás.

Ezzel a kész albumalappal felszerelkezve érkeztem meg az utazásra. A túrák és séták közben folyamatosan gyűjtöttem a bizonyítékokat, belépőjegyeket, szórólapokat, tárgyi emlékeket, s szorgalmasan naponta írtam a nap krónikáit is. Majd pedig, egy csendes pihenős délutánon beragasztottam (még Dublinban) az összes emléktárgyat az albumba, kihagyva persze néhány oldalt a képeknek. Mivel ott volt nálam a fényképezőn az összes kép, ceruzával ráírtam, hová milyen kép kerül majd. Itthon már tényleg csak be kellett ragasztanom az előhívott képeket, beírnom még az oldalakra szánt megjegyzéseimet, és kész is volt! Ripsz-ropsz, magam sem hittem, s máris a kezemben volt, s egy-kettőre a legjobban szeretett albumommá vált. Bár aki ismer, tudja rólam, hogy mindig a legfrissebb munkám a kedvencem.

Ha van kedved, és van kb. 5 perced, nézd meg az alábbi videót Te is.


Technika: Hagyományos Scrapbooking
Felhasznált hozzávalók: Bo Bunny Et Cetera scrapbook papírkészlet, lemezkarton, washi tape, baker's twine (pékzsinór), fémdíszek, dekorgomb.

[Néhány órával ezelőtti bejegyzésemet kiegészítettem az alábbiakkal]

Az album készítése közben, még ott Írországban készült néhány fotó is. Ezeket már Facebookon megosztottam, de most ide is beszúrom:

Előre elkészített scrapbook útialbummal érkeztem.
Rendezgetem a hozzávalókat - már Dublinban.
Egyik nap "otthon" maradtam és sokat haladtam a scrapbook útialbumommal.
Pontosabban minden tárgyi emléket, amit addig a napig az utazás során összegyűjtöttünk, mind betettem ide-oda. Itt  épp az előkészületek láthatók.
Térkép, útikönyv kinyitva, naplóm szintén, a hozzávalók egyelőre a tasakban és az asztalon.
Bal oldalt a kész albumalap, középtájon a tárgyi emlékek, képeslapok, belépők, jegyek, egy kis darab gyapjú (a legelőn találtam), egy "keksz" egy pubból... Előtérben a jegyzeteim, azaz témalista az oldalpárokhoz, pirossal írtam, hogy melyik témához milyen emlék áll rendelkezésre, nehogy kihagyjak valamit.
Két oldal az albumból. Ez itt a nap krónikáját tartalmazó, lehajtható naplólap, rajta az indiai étlapról kitépett cégjelzés (lefelé hajtva olvasható a szövegem).
A másik oldal az egyik kezdő lap: a repüléshez kapcsolódó élményekről. Csomagmatrica, járatszám és egyéb adatok - egy reptéri visszajelző űrlap pont kapóra jött, a rózsaszínű jegy a dublini reptéri transzfer buszjegye, a rajz középen pedig az én "művem", egy ír mintát rajzolgattam a repülőúton odefelé.


Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Szeretettel üdvözöllek:
Budaházi Brigitta/Gigi

Megjegyzések

kreatívhit üzenete…
A "nap krónikája" nagyon jó ötlet.
Amúgy az egész album szuper.
Janka üzenete…
Volt szerencsém átlapozni az egészet, és mondhatom, igazán pazar! Annyi-annyi szuper ötlet! Nagyon szeretnék egy ilyet!

Még a stockholmi utunk, a Mikulás-túránk sincs megörökítve méltó formában. :( De ha tartanál tanfit... :)
Budaházi Brigitta üzenete…
Köszönöm szépen, Fegya és Janka. Kedvesek vagytok, örülök, hogy tetszik Nektek.
Janka, én pedig a te thaiföldi albumod után sóvárgok... :) Nálam az csúcs. Tanfin gondolkodom.
Grósz Éva üzenete…
Fantasztikus ez az album! Kitörő örömmel hallom, hogy lesz újabb könyved és az újabb tanfolyamötlet is nagyon jól hangzik!
Gabi üzenete…
Ide is írom, hogy nagyon tetszik, és szívesen végiglapoznám élőben is! Azt hiszem, lenne jó pár kérdésem is !
Budaházi Brigitta üzenete…
Köszönöm szépen, Évi. :)
Gabi, hozzunk össze egy talit szeptemberben, ha visszakaptam a fotózásról az albumot, rendben?