0

Mit adj neki, ha szereted? Ajándékok scrapbooktechnikával akár Bálint napra

Kelt: 2015. február 10., kedd Téma: , Bejegyezte: Budaházi Brigitta

Kedves Olvasóim!
Ebben a bejegyzésben néhány ötletet hoztam, amit elkészíthetsz a kedvesednek akár a közelgő Bálint/Valentin nap apropóján, de, ha nem ünneplitek, akkor az évfordulótokon, születésnapján vagy "csak úgy" is meglepheted őt valamelyikkel. A felsorolásban szereplő ötletek (egy-két kivétellel) nem igényelnek sem óriási idő vagy energiaráfordítást, sem pedig jelentős anyagi költséget. Ha már van otthon egy minimális készleted scrapbookpapírokból és kellékekből, gyorsan összeállíthatod a legtöbbjüket.

A fenti képen látható képeslapok, minialbumok, különféle tárgyak valódi céllal készültek: minden, ami a fotón szerepel, átadásra került hol Bálint nap alkalmából, hol pedig az évfordulóink valamelyikén - a férjemet leptem meg velük, aki gondosan őrzi őket azóta is. Nézzük, mi látható a fotón?

  • Készíts képeslapot! Lepd meg a kedvesed egy képeslappal, amibe egy verssort, vagy egy egész ódát is beleírhatsz. A képeslapnak nem kell nagynak lennie, borítékra sincs szükség, hiszen egy férfi tuti nem teszi el emlékbe, hacsak nem turbóztad fel azt is. Alapszíneknek ajánlom a pirosat, sötétbarnát, bordót, natúr színeket. Kiegészítő színként én valahogy mindig fekete-barna árnyalatokat használok. Ilyen színű kartonokat, scrapbookpapír-darabokat, matricákat szalagokat választok. Egyszer használtam olyat, amiben rózsaszín is volt, de, szerintem többször nem fogok, valahogy nem az én színem, legalább is szerelmetes kontextusban jobban szeretem a drámai színösszeállításokat. Milyen legyen a kinézete? Döntsd el, hogy mi fog dominálni a borítón. Nálam láthatsz bélyegzővel nyomdázott szívet, Sizzix vágógéppel vágott szárnyas szív motívumot, matricát, lyukasztott "love" feliratot, de, domborított szívet is, valódi galambszárnyakkal. Ha megvan az alapmotívumod, válassz olyan alátétet, amin kellő kontrasztot kap ez a kis részlet. Ha van kedved, dobd fel egy eltérő texturával: szalagdarab, fém csőszegecs, de nálam ilyen célt szolgált a madártoll is. A matt színeket feldobhatod egy kis csillogással (nálam egy arany csillag egy másik kártyán pedig arany színű kontúrfilc vonalak), vagy épp fehér zselés toll firkákkal is. Szép lesz, főleg, ha beleteszed szíved-lelked! Még egy tanács: ha rám hallgatsz, nem nyomtatod, hanem szigorúan kézzel írod majd soraidat!
  • Készíts scrapbookoldalt!
    Állíts össze ajándékba egy scrapbookoldalt, mely egyben egy szerelmi vallomás. Ha fotót is teszel rá, akkor lehet úgy, hogy a képen vagy csak ő, vagy csak te, vagy pedig mindketten szerepeltek. Írj mellé egy kommentár kártyára vagy egy rejtett zsebbe csúsztatott naplólapra néhány szerelmes sort. Az én oldalamnak a címe: Köszönöm, azt, hogy veled élhetek. A papírt, amire írtam, s, amit a nagy natúr színű tasak rejt, a többrétegű papírdíszítés és a fotó alatt, egy régi kalendáriumból téptem ki. A dátum pont az évfordulónk napja. A szöveg pedig néhány kedves sor, amelyben köszönetet mondtam az eddigi évekért. Mivel díszítettem? Maradék papírcsíkokkal, filcdíszekkel, címkével, fémszívvel. Színvilágában pasis - megint a barnák, natúr színek dominálnak, tettem bele kéket is, meg, azért pirosas-bordós elemeket is. Került rá kontraszt céljából és a texturákat keverendő gomb és szaténszalag. Kézzel írtam rá és az üzenetet sem nyomtattam. Javaslom, ha ezt a megoldást választod, tégy te is így.
  • Állíts össze egy minialbumot!
    Együtt töltöttetek már néhány évet? Vagy néhány hónapot? Szívesen emléket állítasz ennek? Készíts egy icipici minialbumot: válassz ki minden évből/hónapból egy képet, írd le, mikor készült, s ragassz be a kis album minden oldalára egyet. Ne spilázd túl. Legyen egyszerű, beszéljenek helyetted a képek. Én az én ilyen kis albumom végére csak annyit írtam: "Minden év számított. Köszönöm." Majd felsoroltam az éveket.
    Vagy egy másik albumötlet: összegyűjtöttem azoknak a helyszíneknek a képét, ahol valahol "először" történt valami a megismerkedésünk hónapjaiban: az első találka, az első étterem, az első mozi, az első kézfogás helyszíne... Egy délután alatt, ha szerencsések vagyunk, le tudjuk fotózni. A kivitelezésben én itt több időt szántam az album összeállítására, de stílusod alapján, akár egyszerűbb is lehet. Nagyon meg fog lepődni a párod, ha ezeket a helyszíneket egybegyűjtve átnyújtod neki. S, amit kifejezel vele, az az, hogy még mindig értékeled, az egészet, az elejétől fogva. Öröm lesz ám, Neked is összeállítani! Ne hidd, hogy csak ő fog neki örülni - ezzel én is így vagyok, bizony. Mai napig nagyon szeretem lapozgatni. :P
    A színek nálam megint a férfias barna-sárga-kék-zöld palettáról ugrottak az albumba. Ilyen papírokat, díszítőelemeket, filcvirágokat választottam. Feketével tintáztam a papírszéleket, s fekete indákat bélyegeztem mindenhová. Rusztikus az egész, jó lapozgatni - de, ezt már írtam.

  • Gyűjtsd össze a közös számaitokat és készíts egy CD-borítót!
    Jó, ma  már kevésbé hallgatunk CD-t, inkább USB-s stick-eken vagy mp3 formátumban tároljuk a számokat, de, aki szereti a hagyományos dolgokat vagy szeret nosztalgiázni, miért ne tehetné egy kicsit jobban oda magát. Tessék csak megerőltetni az emlékeket, hátha feljön néhány szám a múltból, amit jó lesz újra együtt meghallgatni. A CD-t aztán egy zsebes tokba rejthetjük, bele egy közös kép, kívülre rákerülhet a felirat: A mi dalaink, s már adhatod is át! Én, az enyémhez szintén itthoni alapanyagokat használtam. A lényeg úgy is az, ami benne van! Értéket adsz - emléket, ami nem pénzben mérhető.
  • Adj egy csokit - saját köntösben!
    Ha a fenti ötlet neked mind sok, túlspilázás vagy bármilyen más okból most nincs lehetőséget ilyet adni, kezdd a legegyszerűbb és leggyorsabban kivitelezhető megoldással: fogj egy piros mintás scrapbookpapírt, mérd le a kedvesednek vásárolt csokit, desszertet, műzli szeletet, akármit. Ragassz a papír egyik oldalára kétoldalas ragasztót vagy bármilyen ragasztóval ragasztózd be a papír szélét és rögzítsd a másik végét, hogy egy hurkát kapj a papírból. Csúsztasd bele a meglepetést, kösd át egy zsineggel, szalaggal és kész! Ha van otthon betűmatricád vagy bélyegződ, amivel betűket tudsz bélyegezni, feliratot is gyárthatsz rá. Lehet (már bocs) a szokásos sablonos "Szeretlek", "Imádlak", ilyesmi, de vagánykodhatsz "Jó vagy nálam!", "Ennivaló vagy!", s efféle szövegekkel is. Szerintem, a siker garantált. Ja, és az általam alkalmazott csomagolás, még azóta is itt figyel.... féltve őrizve, s nem én tettem el.... ♥
  • Nyomtass Bónusz-kupont, mozijegyet, színházjegyet, s készíts hozzá borítót!
    Volt, hogy én is ilyesmivel leptem meg a férjemet, de olyan snassz már egy kinyomtatott A/4-es papírt odaadni, nem? Elvégre scrapbookos vagyok, vagy mi! Legalább egy borítót össze kell tudnom hozni hozzá. Nemrég pont így tettem. Fogtam egy egyszínű kartont, levágtam kicsivel hosszabbra, mint a háromba hajtott A/4-es papír szélessége. Ezután kétszer meghajtottam: így a második hajtásból zsebes fül lett, amit alul és fölül az így kialakult zsebes kártya hátlapjához ragasztottam. A borítót kézirajzzal díszítettem, s ezúttal nyomtattam egy fehér lapra egy kis feliratot: "Szívem minden szeretetével" - majd zászlóformára vágtam és a borítóra ragasztottam. A siker ismét nem maradt el, s a végén még egy jót is ettünk egy klassz étteremben. Próbáld ki, szerintem működni fog! Az anyagköltség pedig egy darab egyszínű karton volt. Vajon megéri? :)

Remélem, kedvet kaptál valamelyik elkészítéséhez a fentiek közül! Sok örömöt kívánok az elkészítésükhöz és nem különben az átadásukhoz! Ha pedig mindezt, amit most leírtam, szívesen megnéznéd 3D-ben is, kattints az alábbi videóra. Ebben a témában szerepeltem ma ugyanis az RTL-Klub 8:08 Minden reggel c. magazinműsorában, ahol ezekről, a szerelmesünknek ajándékozható, scrapbooktechnikával készült meglepetésekről beszélgettünk.







Ha a fenti videó nem indul el, itt is megnézheted: Valentin napi ajándékok házilag (RTL-Klub)

*****For my English-speaking friends*****
Here are a few tips for Valentine's day - I made these for my dear husband for several occasions: for our anniversary or just because, with no special reason. I've shared some motivational reasons, so you can decide: is it worth to make handmade gifts for your loved ones or not? Of course, my answer is: Yes, it is! :) I counted the ways how you can express your love, using scrapbook technique: make a card, a scrapbook mini album or a scrapbook layout. What about making a gift holder or sweets with a special packaging? At the end of this post you can find a link to a short tv-interview with me, in which I shared these tips with the riporters and the viewers.


Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Szeretettel üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Ui: Ha tetszett ez a bejegyzés, kérhetnék egy szívességet? Ha fent vagy Facebookon, rányomnál egy Tetszik-et, vagy esetleg egy megosztást ennél a bejegyzésnél? Hadd lássák minél többen, mások is. Köszi szépen! Ide kattints: Mit adj neki, ha szereted?